PRODUKT DIZAJNERICA KARLA PALISKA: Da bi brend zaživio, potrebno je više od estetski privlačnog dizajna

O razvoju brenda Terrazza vanjske kuhinje i produkt dizajnu općenito, razgovarali smo s industrijskom dizajnericom Karlom Paliskom iz Studija RU:T
  • Foto: Marko Mihaljević

Modularna vanjska kuhinja Sol, proizvod pulskog brenda Terrazza, osvojila je ljubitelje mediteranskog uživanja na otvorenom spojem tradicionalnog i suvremenog, majstorskom obradom materijala i inovacijom.


Kako je od samog starta dizajn bio integralni dio razvoja prvog proizvoda proizašlog iz tvrtke Studio Produkt, supružnici Marina Bešker Sudarić i Dean Sudarić udružili su kreativne snage na njegovom brendiranju s Karlom Paliskom i Tvrtkom Bojićem, industrijskim dizajnerima iz zagrebačkog Studija RU:T.

 

industrijski dizajn
Karla Paliska i Tvrtko Bojić (Foto: Pavel Posavec)

 

Iza dizajnera je višegodišnje iskustvo na projektima s područja produkt dizajna, vizualnih komunikacija, prostornih koncepata i intervencija. U svom radu fokusiraju se na praktična i održiva rješenja, kao i eksperimente kojima propituju koncepte življenja i rada.
Njihovi funkcionalni i zanimljivi produkti, u kojima krajnji korisnici: velike kompanije, javne ustanove, start up -ovi, već uživaju i za koje su dobili niz nagrada, govore više od riječi. Neke od svojih najpoznatijih proizvoda industrijskog dizajna radili su za višestruko nagrađivane domaće dizajnerske brendove namještaja poput modularnog sustava polica Knif za Prostoriu.

 

polica knif prostoria
Polica Knif, Prostoria (Foto: Vanja Šolin)

 

Kako je izgledao kreativni proces razvoja brenda Terrazza od prvotne ideje do finalnog proizvoda te općenito o njezinom iskustvu na brendiranju proizvoda i usluga, ispričala nam je dizajnerica Karla Paliska iz Studia RU:T.

Pronaći viziju u koju će svi povjerovati

"Projekt razvoja vanjske kuhinje "Sol" započeo je prije dvije godine, kad su nam se obratili Marina i Dean, entuzijastični partneri, s idejom razvoja i prodaje vanjske kuhinje. Nakon godina iskustva u razvoju i montaži namještaja po mjeri, željeli su proizvesti potpuno novi proizvod vanjske kuhinje, izrađen od prirodnih lokalnih materijala - kamena i hrasta. Bila je to jedna odvažna ideja koja se rodila nakon godina iskustva u radu i montaži kuhinja od raznih materijala dostupnih na domaćem tržištu. Prije no što su krenuli u razvoj vanjske kuhinje, bili su svjesni da je to tek prvi proizvod i nagovještaj brenda koji je trebalo definirati. Tako je proces dizajna vanjske kuhinje Sol ujedno i postavio put definiranju brenda Terrazza – odnosno vrijednosti, misije, ciljeva i vizije."

Vanjska kuhinja sol s drvenim elementima

 

modularna kuhinja
"Sol" je proizvedena od prirodnih, domaćih materijala - hrasta i istarskog kamena (Foto: Marko Mihaljević)

 

Definiranje poslovnog modela Terrazze

„Kada smo krenuli u proces dizajna kuhinje Sol, osim materijala, tehnologije, funkcioniranja tržišta, ključno je bilo razmišljati o poslovnom modelu, koji će podržavati razvoj i prodaju kuhinja. S obzirom na proizvodne kapacitete, kao i razinu kvalitete i usluge koju će kupci premium proizvoda očekivati, kuhinja je dizajnirana tako da omogućuje jednostavno održavanje i brzo servisiranje od strane klijenta. Usluga održavanja i brzog popravka integrirana je u samu konstrukciju i dizajn kuhinje.”

 

namještaj hrast
Dizajn kuhinje omogućuje jednostavno održavanje i brzo servisiranje (Foto: Marko Mihaljević)

 

Dizajnerica objašnjava kako je izuzetno teško raditi s masivom te da je važno imati ljude koji su upoznati s karakteristikama materijala i koji imaju iskustva u razvoju proizvoda, a takvih stručnjaka nedostaje u Hrvatskoj.

"Razvoj proizvoda od masiva traje dugo, a tvrtke koje žele proizvoditi namještaj, graditi brendove i razvijati proizvode od masiva, ne samo da moraju imati stručnjake, već moraju biti spremne uložiti novac i vrijeme u razvoj."

U dizajn integrirana usluga održavanja

Vanjska kuhinja sastavljena je uz minimalno korištenje ljepila i bez lakiranja, zbog čega je bilo potrebno pronaći inovativne načine spajanja drvenih fronti. Jako dugo su radili na vratnicama, sastavljena je u kombinaciji modula kaseta, koje se zatim spajaju i zatežu metalnim okvirom. 

 

hrast kuhinja
Iako je kuhinja predviđena za natkrivene vanjske prostore, može funkcionirati i vani (Foto: Marko Mihaljević)

 

Uz ponudu zaštitnih pokrivala, kuhinja dolazi s garancijom za drvene dijelove i uslugom održavanja. Paliska i Bojić dizajnirali su proizvod tako da ukrote hrast kako bi mogao funkcionirati pod utjecajem soli, vjetra, sunca i kiše, ali i da u slučaju oštećenja, njihovi klijenti, Marina i Dean, mogu eventualno prodavati dugoročnu uslugu održavanja. Cijela kuhinja zato je dizajnirana tako da se oštećeni dijelovi mogu što jednostavnije zamijeniti.

“Svjesni smo da je naš proizvod investicija i zbog toga smo željeli pružiti dodatnu vrijednost kupcima. Uvjerili smo se da su kupci koji cijene premium kvalitetu spremni na dodatne usluge pa smo stvorili proizvod koji omogućuje jednostavnu zamjenu oštećenih dijelova.”

 

Svaki dizajn je balansiranje niza aspekata: tehnologije, materijala, funkcije, ergonomije, cijene,
estetskih kvaliteta

Priča o Terrazzi još nije dovršena. Brend se i dalje razvija, a Sol je njihov prvi proizvod. Još uvijek postoji prostor za definiranje svega što Terrazza može postati, smatra dizajnerica. Kao i kod svakog projekta, cilj je bio prilagoditi proces dizajna klijentima.

"Mi smo uključeni u projekt tako što pomažemo klijentima izgraditi misiju i viziju brenda, postavimo njegove karakteristike i estetiku. Da bismo izgradili priču koja je održiva, bilo je bitno osmisliti proizvod koji nije samo funkcionalan i s određenim estetskim kvalitetama, nego i konstrukcijski prilagođen proizvodnim kapacitetima klijenta. 

Sve dimenzije proizvoda, od funkcionalnog, cjenovnog, ekološkog, proizvodnog, tehnološkog, estetskog, međusobno su isprepletene i utječu na finalni rezultat. Nije moguće razviti dobar dizajn fokusirajući se samo na jedan aspekt proizvoda. "

"Kad nas angažiraju za projekte, klijenti nas često pitaju 'koja je naša estetika'. Tada im nastojimo objasniti da nemamo predefiniranu estetiku od koje ne odstupamo. Estetika je jedan od aspekata dizajna i komunikacijski alat koji svjesno koristimo kako bismo prenijeli određene vizualne i emocionalne kvalitete proizvoda, a usko je vezana uz odabir materijala i tehnologije i niz drugih zahtjeva, odnosno ovisi o kontekstu proizvoda koji razvijamo."

 

dizajn prostoria
Na projektu modularne police Knif dizajneri su preuzeli estetiku Prostorie (Foto: Vanja Šolin)

 

To vrijedi i u projektima koje RU:T radi za tvrtke s već uhodanim poslovanjem. Na projektu modularne police Knif preuzeli su primjerice estetiku Prostorie. 

„Znali smo točno koju tehnologiju imaju i koja su njihova tržišta. Mi smo sve te karakteristike uzeli u obzir i  isključivo smo za njih dizajnirali proizvod za koji smo smatrali da će se dobro uklopiti u Prostoriju. Polica se na kraju izvrsno uklopila u njihovu ponudu, generalno u taj brend. Osim dizajna samog proizvoda, napravili smo i optimizaciju lagera i pakiranje. Proizvod nikad nije gotov. Dok god je na tržištu, mi nastavljamo raditi u funkciji dizajnera.”

Dizajn podređen proizvodnoj cijeni

Kod serijske proizvodnje, cijeli dizajn podređen je tehnologiji materijala i, posebice, proizvodnoj cijeni:

„Onaj tko nije specijaliziran za serijsku proizvodnju, ne mora nužno tako raditi. On mora razmišljati o prostornim i funkcionalnim potrebama, budžetu i materijalima, ali ne i o proizvodnoj cijeni, veleprodajnoj cijeni, cijeni za distributere, optimizaciji i racionalizaciji proizvodnje, pakiranju, optimizaciji modularnog proizvoda na lageru. Ono što je nama također iznimno bitno jest i racionalizacija otpada u proizvodnom procesu, odnosno napraviti proizvod u čijoj je izradi nastalo što manje otpada, tj. da ima što bolju iskoristivost materijala, kao i da se za proizvodnju troši što manje energije i vremena”.

Zašto je bitno da brending pruža sveobuhvatno iskustvo?

Ključno se prilikom razvoja brenda, objašnjava Karla, usredotočiti i na stvaranje njegova sveobuhvatnog iskustva, koje ide dalje od samog dizajna proizvoda,  što uključuje jasnu komunikaciju vrijednosti brenda, dosljednost u svim interakcijama s kupcima te izgradnju povjerenja i lojalnosti. 

Jedna od najčešćih grešaka koje vide u industriji je angažiranje agencija za brendiranje čiji koncepti i rješenja ostaju samo na papiru. 

"Klijenti se često ne sažive sa pretpostavljenim idejama brendinga ili preuzmu samo fragmente tog brendinga, a nedostaje im duboko razumijevanje i angažman u njegovom integriranju u svaki aspekt poslovanja. Definiranje vrijednosti i vizije pola je posla, dok je drugi i zahtjevniji dio posla u tome da razvojni timovi, sales i marketing timovi razumiju zadane vrijednosti, vjeruju u viziju i imaju jasno definirane korake u tom smjeru. Kako bi brend zaista zaživio na visokoj razini, kako bi se postavio dosljedan ton u komunikaciji brenda, bitno je definirati viziju s kojom će se svi uključeni u proces građenja brenda moći poistovjetiti i u koju će zaista povjerovati.”

"Samo kroz integrirani pristup koji obuhvaća sve ove elemente možemo postići istinski uspjeh u građenju brenda namještaja."

 

dizajn brend
Outdoor premium brend inspiriran je lokalnom tradicijom Mediterana (Foto: Marko Mihaljević)

 

Razmjena ideja s klijentom

Zbog toga u RU:T-u, umjesto isporučivanja gotovih rješenja radije biraju otvorenu komunikaciju, razmjenu ideja i vizija s klijentom, kroz čitav proces produkt dizajna.

"Proces dizajna kod nas ne funkcionira u izolaciji, gdje mi na temelju briefa definiramo rješenje, već provodimo aktivnu suradnju, pri čemu je u proces uključen klijent, tehnolozi, potencijalni distributer i korisnici - odnosno svi oni koji mogu ponuditi određena saznanja i informacije o proizvodu na kojem radimo. Vrlo često postoji velik jaz između onoga kako mi dizajneri vidimo stvari, onoga što klijenti misle i onoga što potencijalni korisnici trebaju. Stoga je za uspješan brend ključna otvorena komunikacija koja omogućuje razumijevanje tih razlika, razmjenu perspektiva i usklađivanje vizija". - zaključuje Karla Paliska.


 

Fotogalerija

 

#Oznake

 

Materijali (tekstovi, fotografije, grafike i ostalo) na web stranicama egradnja.hr zaštićeno su intelektualno vlasništvo tvrtke T&S d.o.o. Zadar ili drugih pravnih osoba te su zaštićeni Zakonom o autorskim pravima. Ako želite naše materijale koristiti za edukacijske svrhe, slobodno nam se javite i rado ćemo vam izaći u susret.

 

PRODUKT DIZAJNERICA KARLA PALISKA: Da bi brend zaživio, potrebno je više od estetski privlačnog dizajna

×
Podržite Naš Sadržaj
Jedinstvenim autorskim sadržajem približavamo vam priče o uspješnim projektima gradnje i uređenja objekata. Iza svake naše objave stoji dug proces prikupljanja informacija i uređivanja sadržaja, kojim vam želimo pružiti što više kvalitetnih objava uz ugodno iskustvo čitanja i profesionalne fotografije.
 
Ako vam se sviđa naš sadržaj i želite nas podržati kako bismo kreirali još više kvalitetnih priča za vaš užitak čitanja, podržite nas jednokratnom uplatom u željenom iznosu.
Podaci za popunjavanje virmana su sljedeći:
Broj računa: HR2524020061100040300
Poziv na broj: 00-100
 
Ako nas u ovom trenutku niste u mogućnosti podržati uplatom, podijelite link objave na vašim društvenim mrežama i nastavite čitati i pratiti stranice portala egradnja.hr
© 2024 T&S d.o.o.