Tri objekta koja tvore priču o Zadru, gradu s dugom i zanimljivom povijesnom baštinom, utkali su dio povijesti u uređenje interijera i poslovanje, a sada već postali prepoznatljiva i šarmantna mjesta s kojima se Zadar može besramno hvaliti.
Prvo je uređen Bastion, hotel čija se priča naslanja na povijesnu ostavštinu Teatra verdi i Campo Castella. Potom je hotel Kalelarga Art ispričao priču o zadarskoj književnoj i kulturnoj ostavštini, a proizvodnja slastica pridružila se kao logičan slijed. Premjestivši proizvodnju slastica unutar prostrane kavane Art, nastala je savršena sinergija proizvodno-ugostiteljskog objekta u kojem danas jednako uživaju domaći stanovnici kao i posjetitelji Zadra.
Voditeljica projekta Mladenka Štura uključila se u ovu priču od trenutka odabira idejnog rješenja, suradnika, arhitekta i izvođača. Slijedom čega je odabran Jani Vozelj, prema čijem se projektu obnavljala zgrada hotela Bastion, a potom i ostali objekti Art hotel Kalelarga i kavana Art.
-Kad je trebalo donijeti odluku o odabiru projektanta, uz nekoliko idejnih rješenja, većinom u trendovskom stilu, odabran je arhitekt Jani Vozelj. Njegov se pristup projektiranju i dizajnu istaknuo kao logičan odabir, čije linije nisu ni moderne ni stilske, već trajne, a uz malo boje i uz detalje, prostor se u svakom trenu može jednostavno osvježiti u duhu vremena. Finalno, isti je projektant radio tri različita objekta, povezana u jednu cjelinu.
Projekt uređenja Bastiona započeo je još 2006. te završio 2008. godine. Orijentirali smo se na to da prenesemo poruku mikrolokacije. Campo Castello i Teatro Verdi povijesne su poveznice zadane lokacije koju je arhitekt implementirao u dizajn prostora. Bilo nam je bitno napraviti novi objekt, koji će izgledati kao da je ovdje već odavno, a uređenje se baziralo na tome da u prvi plan dolazi baština.- objasnila je Mladenka Štura, voditeljica projekta.
Detalji grada Zadra kroz fotografije protežu se svim sobama. Htjela sam ostvariti to da gost već pri ulasku u Bastion podsvjesno upoznaje detalje koje će i u stvarnosti sresti na ulicama grada.
Umjesto pizza cut-a i sladoleda nastao ART Hotel
Sljedeći je na redu bio ART hotel. Šećući Kalelargom shvatila sam kako će ovaj hotel biti vodič grada kroz četiri teme.
Prva tema je ulica pisane riječi, gdje će turisti u prvoj vertikali soba saznati što je Kraljski dalmatin i što je prvi Hrvatski roman, tiskara, jer upravo se sve to dogodilo baš na potezu Kalelarge.
Druga vertikala soba je ulica scenske umjetnosti, jer je nekad teatar bio također na Kalelargi tik do tetra Verdija. Treća tema je ulica trgova i kavana, kao mediteranskog načina življenja. To je ulica koja spaja sve trgove u Zadru te posjetitelji stječu dojam tadašnjeg načina života.
Četvrta se tema odnosi samo na apartman u potkrovlju, gdje se nalaze ruža vjetrova i anđeo. Time učimo turiste kako se mi u Zadru orijentiramo prema anđelu kojeg gledamo kako grli vjetar i tako saznajemo koji vjetar puše.
Što vas je pokrenulo i inspiriralo da duboko promišljate dizajn hotela?
To je Kalelarga, kad trebaš napraviti hotelić na Kalelargi, to je ogromna odgovornost. Svi su nam predlagali da na ta dva otvora napravimo pizza cut i sladoled. Što bi skupa sa sobama za najam bilo financijski isplativije.
Ja to nisam mogla napraviti i tu smo završili s tom idejom. Nekako sam smatrala da taj mali hotelić mora dobiti sve elemente hotela obzirom da je stvarno mali.
Bastion je obzirom na teatro Vedri pod utjecajem zlata i kiča, a Kalelarga je nešto drugo. Potom smo Art napravili tako da smo boju kamena sa kalelarge uvukli unutra. Hotel tako nema niti jednu boju. Samo je unesena boja kamenih ploča. Parket je izbijeljen, namještaj prati taj ton.
Kako ste se odlučili na to da pridružite kavanu Art kompletnoj priči?
U ovoj bistro priči su kolači zaživjeli mnogo brže od bilo čega drugog. U obližnjoj uličici, u blizini hotela, smo imali u najmu prostor za proizvodnju slastica. No taj prostor nije bio adekvatan za pristup vozilom. Potom smo započeli tražiti prostor u koji ćemo smjestiti proizvodnju, mjesto kojem će se istovremeno moći pristupiti automobilom, a da pritom ostanemo nadomak gradu, a opet da se izbjegne gužva.
U ljeto 2017. otvorena je Art kavana, koju smo interijerom definirali da bude slična Kalelargi. Vizualno smo povezali ta dva prostora i evo danas vidimo kako su ljudi i ovdje zavoljeli doći na kavu i kolač. Zahvaljujući našoj glavnoj slastičarki Mirjani Pilipović, naši su kolači baš kao i prostor privukli mnogobrojne Zadrane.
Dio intimnog prostora Kavane pogodan je za sastanke
Navedeni objekti su rijedak primjer turističke ponude koja se izdvaja.
Mislim da jesu, također smo često gostovali na fakultetu Kultura i turizam. Stavila sam im bubicu u uho, da koliko god neki omalovažavali Kulturu i turizam, u nekim godinama i osvijestiš kako si naučio jako puno o baštini i vrijednosti te ostavštine, a ti kao turistički djelatnik si dužan to umrežiti i dati tu emociju te ne varati ljude. Drugo je sve kreativa i odabir ljudi.
15 godina od bastiona do kavane
Prostor Kavane Art smo kupili. Nitko prije nas nije ovdje bio zadovoljan sa lokacijom i svi su nas na to upozoravali. No mi smo samo tražili gdje ćemo premjestiti proizvodnju, kako bi se ljudi mogli jednostavnije zaustaviti i preuzeti narudžbu. Ovdje smo predvidjeli idealno mjesto za to što nam je trebalo, što nas je potaknulo da ostvarimo zamišljenu ideju. No, uskoro se prodavao i ostatak prostora. Vlasnik drugog dijela je ponudio nekretninu i zaključili smo da ipak, kad već radimo proizvodnju, odmah i proširimo priču pa osmislimo mjesto gdje možemo primati narudžbe.
Nama je samo trebala veća kuhinja i uz to smo malo po malo razvijali mnogo širu priču jer smo prepoznali potencijal lokacije koja pruža osjećaj da si u gradu, a opet nisi u onoj vrevi svega.
Koliko brzo je prostor zaživio?
Turisti i sugrađani su nas otkrili odmah prvo ljeto, osim toga tada su bile i odlične sezone. Gdje god da se nalaziš, ako imaš dobar i kvalitetan proizvod ljudi te pronađu. Treba kvalitetno raditi.
Kako ste odabrali dizajnera/arhitekta?
Kad smo se upoznali s Janiem, jednostavno smo kliknuli. Jani Vozelj je projektant koji ima i svoju proizvodnju te time može ponuditi kompletnu vrijednost, pošto može po mjeri napraviti što god zamisli. Osim toga to je i čovjek koji baš osjeća prostor i uopće jedan volumen prostora. Što se tiče samih boja, rekla bih da je to jedan od rijetkih muškaraca koji imaju tako jak osjećaj za boje i nijanse.
Koliko ste utjecali na izgled prostora?
Jani je takav da jako puno sluša i razgovara, također se i kužimo, pa zajednički donosimo odluke. On poštuje želje investitora, ali ne odstupa od svoje vizije prostora.
On radi projekte koji jednostavno traju. Kad dođem u sobe ni dan danas nemam ni jednu zamjerku ni potrebu za promjenom.
Geberit ste uvrstili u sve vaše projekte uređenja hotelskih kupaonica i ugostiteljskih wc prostorija?
Svugdje je postavljen Geberit, što postoji još neki vodokotlić?
Švicarski perfekcionizam i tradicija duga gotovo 150 godina stoje iza Geberit proizvoda. Davne 1912. Albert Gebert, sin osnivača tvrtke, proizveo je i prvi u Europi patentirao vodokotlić. Stoga, ne čudi što je upravo Geberit nerijetko sinonim za vodokotlić. Osim tradicije i kvalitete, dodatnu pouzdanost pruža testiranje svakog vodokotlića na nepropusnost te osigurani rezervni dijelovi u trajanju od 25 godina.
Kada je riječ o sanitarnim prostorima kroz koje svakodnevno cirkulira velik broj ljudi, veliki su zahtjevi za izdržljivom sanitarnom opremom koja se lako održava i čisti, jednostavna je za uporabu, a pritom dobro izgleda. Geberit razvija i proizvodi ciljana rješenja za po mjeri polujavnih i javnih sanitarnih prostora. Više o rješenjima možete pronaći na poveznici: www.geberit.hr/projektiranje-instalacija/znanje/javni-prostori/
Što sve obuhvaća vaša turistička ponude u gradu?
Bastion ima 27 soba, konferencijsku salu, wellness i zapravo ima sve u malome. Kalelarga broji tek 10 soba. Hotelsko turistička ponuda popunila je potrebu na tržištu, no iskreno govoreći da nije bilo turističkog momenta u ovom slučaju ne bi bilo ni ugostiteljskog, jedno je stvorilo potrebu za drugim. Danas imamo kompletnu ponudu na jednom mjestu, ali i vrijednost koju pružamo tijekom čitave godine.
AUTOR: Andrijana Jurin, dipl. oec.
OBJAVU JE OMOGUĆIO GEBERIT.HR