Teksture, boje i bakreni sjaj u interijeru gostoljubivog Egoist Bara

Prostor uređen da preko dana pruža toplinu i pristupačnost, a navečer sjaj i izgled noćnog lokala
  • Foto: Ana Popović Vujović, Opereta projektiranje

Geberit

Osim po vrhunskoj ugostiteljskoj ponudi i usluzi, Egoist Bar je prepoznatljiv po atraktivno uređenom interijeru, nastalom sinergijom dugogodišnjeg iskustva i egzaktne vizije investitora te suradnje sa strukom, o čemu su nam detaljno ispričali investitor Dražen Biljan te arhitektica Ana Popović Vujović iz tvrtke Opereta projektiranje. 

Prije nego što se odvažio otvoriti svoj prvi lokal, Dražen Biljan, vlasnik Egoista, radio je desetak godina kao konobar, a tada je uzeo mali prostor na Jarunu u najam. Unatoč maloj kvadraturi lokala, potencijal je vidio u velikom parkingu i prostoru za širenje terase. I tako je, 1997. godine, Egoist Bar započeo svoju priču.

Deset godina napornog rada rezultirali su otvaranjem drugog Egoista u City Centru na Jankomiru, gdje su prisutni već 17 godina. Treći Egoist otvoren je prije 5 godina, no ovaj put u vlastitom prostoru jer je vlasnik odlučio investirati u kupovinu prostora u zgradi Alfa Stana u Cvjetnom naselju.

 

Neven Rinčić, @nevendrawingagain

Uz vrhunsku uslugu gostima servira i užitak u prostoru

Egoist je svoju prepoznatljivost izgradio na stvaranju emocija sa gostom, brizi oko gosta i komunikaciji. Ljubaznošću i pristojnošću gradili su svoj brend na tržištu.

No, Egoist se izdvaja i po uređenju interijera ugostiteljskog objekta, u koje vlasnik od samog početka ulaže i izvlači maksimum iz svojih lokala sa jasnom vizijom i suradnjom sa arhitektima. Angažiranjem stručnjaka dobije istovremeno atraktivan i funkcionalan prostor, a štedi vrijeme i novac te ima vremena da se bavi svojim poslom, ugostiteljstvom.

-Kolege ugostitelji me često pitaju zašto idem u tako skupe investicije, ali ja smatram da se gostu uz  piće i vrhunsku uslugu mora servirati i užitak u prostoru te da je upravo uređenje prostora često presudno kod odabira lokala. Stoga, mislim da te investicije nisu skupe, već naprotiv, da one donose prihod, rekao je vlasnik Egoista.

-Uređenje Egoista na Cvjetnom potpisuje arhitektica Ana Popović Vujović, s kojom sam radio i na Egoistu na Jankomiru. Ana je bila odličan izbor jer uvažava želje ugostitelja, a sve odlično implementira sa arhitektonskim detaljima. Kod izbora arhitekta jako mi je važno osjetiti da netko „diše” ugostiteljstvo, a to sam ostvario sa Anom Popović Vujović, dodao je.

Jasna vizija investitora i povjerenje u arhitekta kao glavni sastojci uspješnog projekta

Zanimalo nas je kako to Ana Popović Vujović diše ugostiteljstvo i kakav je ugođaj svojim idejama udahnula prostoru najmlađeg Egoista u Cvjetnom naselju.

Dizajnirali ste Egoist u Cvjetnom naselju i u City Centru, postoji li poveznica i sličnost u uređenju ili je svaki dizajniran za sebe i zašto?

Svaki prostor je dizajniran za sebe, zbog različitih projektnih zadataka zadanih na samom početku. Radi se o dva dosta različita tipa objekta, jedan u trgovačkom centru, a drugi u mirnom stambenom kvartu kao ulični lokal. Shodno tome vrsta gostiju i njihove potrebe su drugačije pa je i stil uređenja prilagođen. Ono što im je zajedničko je komfor i udobnost prilikom boravka u prostoru što je postignuto odabirom namještaja, materijala i boja.

Kako je tekla suradnja s investitorom? Jeste li imali većinom slobodu i otvorene ruke ili je investitor imao svoje ideje i zahtjeve koje ste morali ostvariti projektom?

Obzirom na dugogodišnje iskustvo investitora u sferi ugostiteljstva, projektni zadatak bio je jasno postavljen u smislu funkcije, atmosfere koja se želi postići, vizije za korištenjem prostora u dnevnim i večernjim satima. Investitor je vrlo jasno znao što želi, a obzirom na dugogodišnju suradnju koju imamo s punim povjerenjem se prepustio u proces projektiranja kroz koji sam ga vodila. 

Kakva je bila vizija uređenja Egoista u Cvjetnom naselju i što se htjelo ostvariti projektom?

Vizija je bila stvoriti udoban prostor za dnevni boravak u lokalu, koji će privući kako mlade mame s bebama u kolicima tako i mlađu i stariju populaciju pa i poslovne ljude koji bi došli na brunch ili sastanak. Preko dana bi se mogla popiti dobra kava i pojesti lagani „snack“, a navečer popiti koktel uz mogućnost nastupa nekog benda, koji bi upotpunio atmosferu.

Još jedan od zadataka bio je razdvojiti dvije cjeline, prostor za pušače i nepušače uz mogućnost korištenja jednog prostora za privatnu proslavu ili poslovnu svrhu. Ovo je bio prvi lokal u kojem je Egoist trebao ponuditi hranu pa je zadatak bio kompleksniji zbog projektiranja kuhinje i svih pratećih prostorija za opskrbu kuhinje.

Dakle, trebalo je projektirati roh-bau prostor i urediti ga tako da je preko dana topao i pristupačan, a navečer nudi sjaj i izgled noćnog lokala, gdje se želite provesti po uzoru na lokale iz svjetskih metropola. Priznat ćete, vrlo izazovno.

Sofisticirani industrijski stil, kombinacija tekstura i boja uz sjaj bakra

Kakav stil prevladava u interijeru i koje sve elemente ste ukomponirali u uređenje? Je li ova kombinacija razlih stilova, boja i tekstura odraz Vas samih i to je „Vaš potpis” i inače dizajnirate tako bogate interijere ili ste smatrali da bi takav način uređenja bolje odgovarao ovom prostoru i njegovoj namjeni?

Možemo reći da je to sofisticirani industrijski stil. Ogleda se u odabiru materijala, primjerice, valoviti i perforirani lim, bakar, prirodni beton, epoksidni pod, čelični profili, armaturna mreža i brodsko uže. Strop je industrijski, crni, sa vidljivim ventilacijskim cijevima i rasvjetom u obliku različitih visilica, čime je naglašena visina prostora.

Dominantne boje su siva, u vidu betonskih stupova, puder roza i crna za zidove, a za dizajn toaleta tamno plava i boja cortena. Na namještaju nalazimo prirodne tonova nafte, kamena i terakote.

Kombinirano je više različitih vrsta sjedenja, sve od barskih stolica, lounge sofa i fotelja, tapeciranih klupa za sjedenje uza zid, malih stolova za dvije osobe do većih barskih stolova, gdje može sjesti veće društvo.

Razigranost je dodatno povećana i različitim teksturama, primjerice pliša i eko kože te bojama namještaja. Toplina u prostoru je postignuta upotrebom drvenih obloga i zelenila, a bakar je dao sjaj i posebnost jer nije do tada bio korišten u Zagrebu u ugostiteljstvu.  

Bakar je tih godina zaista unio dozu osvježenja u interijere širom svjetskih metropola. Moja želja je bila da Egoist sjaji na taj način obzirom da je sa tri strane imao staklene izloge. Da se kroz svaki izlog vidi bakar u vidu obloga na šanku, perforiranih limova na stupovima, rasvjete u boji bakra i barskih stolova u izlogu.

Vrlo atraktivni, dominantni i moćni betonski stupovi bili su jedan od najvećih izazova u prostoru. Trebalo ih je „zaobići“, a ipak iskoristiti pa su fino obrađeni i prefarbani tehnikom boje betona te su danas znak prepoznatljivosti Egoista

Ova raznolikost nije prepoznatljiva za moj stil uređenja. Svaki prostor koji uređujem je priča za sebe i može biti u sasvim drugačijem stilu. Moj zadatak je odgovoriti na potrebe investitora kroz stručno vodstvo. Odgovoru na to prethodi velika priprema, promišljanje, sagledavanje konteksta i raznih faktora.

A kada uređujete neki prostor za sebe koji stil najčešće birate?

Generalno težim minimalizmu. Ne minimalizmu koji ima odsustvo „duše“, već prostoru u kom možete uživati prvenstveno u dobroj funkciji i skladu svih elemenata. Volim jednostavnost i eleganciju samih materijala kako u podu tako i na zidovima gdje komadi namještaja dolaze do izražaja. Preferiram neutralne boje, iz palete prirodnih tonova, ali također volim i crnu u interijeru. Od materijala obavezno je drvo, primjerice drvene obloge na zidovima, a volim i štukature i crne detalje. Rasvjeta mi je jako bitna i najčešće biram spušteni strop zbog igre svjetla, posebno indirektne rasvjete. Preferiram taktilne materijale gdje uživa čulo dodira, i njihovu kombinaciju


Industrijski stil funkcionira i za dizajn toaleta

Kako ste uredili sanitarne prostore?

Toaleti su uređeni u industrijskom stilu. Keramika na podu je imitacija metalnih protukliznih limova, a keramika na zidu imitacija kortena i plave opeke. Umivaonici su boje bakra, a pregrade kabina, ogledala i rasvjeta od crnog lima i metala.

Zidovi su plavi sa ispisanim šaljivim egoističnim porukama kao insinuacija na sam naziv Egoist. Vrata od toaleta su detalji u prostoru jer nisu tretirana kao vrata sporednih prostorija, već se dizajnom uklapaju u stil uređenja cijelog prostora. Vođeno je računa o svakom detalju, ručkama u vidu instalacijskih cijevi, prozorima kao na brodu, bakrenim natpisima...

Nenametljiv Geberit vodokotlić pruža pouzdane funkcije skrivene u zidu. On trajno ostaje u prostoru. No, ovo što se može brzo i jednostavno promijeniti je kontaktna površina između korisnika i tehnologije iza zida. To je Geberit tipka za aktiviranje ispiranja.

Mali detalj koji će promjenom boje, materijala i završnih detalja dati potpuno novi dašak u sanitarni prostor. Stara tipka se jednostavno uklanja pokretom ruke i na isti način se postavlja nova tipka, bez upotrebe alata. Najveća briga ove suptilne, ali vidljive renovacije je koju ćete tipku izabrati! Pregledjte Geberit Sigma tipke za ispiranje i odaberite svog favorita, dodala je svoj osvrt Petra Žigman iz Geberita


Najzanimljivije uređen dio lokala te kako složiti prostor koji će dugo biti atraktivan

Po vašem mišljenju, koji je dio lokala najzanimljivije uređen?

U trenutku projektiranja i uređivanja najatraktivniji su mi bili bakreni barski stolovi u izlogu. Jedan od njih ima i industrijski stil rasvjete iznad u obliku žarulja. Obje cjeline imaju nešto zanimljivo što ih čini posebnim, tako da mi je teško izdvojiti jedan od ta dva.

Obzirom da je prostor uređivan prije 5 godina što je prvo na redu, što se mijenja u projektu interijera ugostiteljskih objekata, a koji elementi zadržavaju atraktivnost vrlo dug period? Što općenito mislite o trendovima u dizajnu interijera i kako složiti prostor koji će i nakon dugo vremena biti moderan?

Funkcionalnost prostora je uvijek na prvom mjestu i ona je primarna za dobar osjećaj u prostoru. U uređenju interijera treba na neki način gledati što dugoročno ostaje u prostoru - ono što je fiksno i teže se mijenja trebalo bi biti neutralnije, vanvremensko. Ono što je lakše promjenljivo je namještaj, boje zidova i razni detalji

Promjenom namještaja i dekorativne rasvjete postiže se osvježenje prostora. Ako se, uz to, kroz cijeli koncept provuče promjena u vidu boja, detalja, promjena obloge šanka ili kompletna obnova toaleta, postiže se još veća transformacija.

Volim pratiti trendove, uživam u dizajnu i inovacijama kada imaju smisla i skladne su, ali volim i klasiku koja ne izlazi iz mode. Promjene su neminovne i prirodna stvar, stoga su neophodne u uređenju ugostiteljskih objekata i preporučujem ih.


 


 

Fotogalerija

 

#Oznake

 

Materijali (tekstovi, fotografije, grafike i ostalo) na web stranicama egradnja.hr zaštićeno su intelektualno vlasništvo tvrtke T&S d.o.o. Zadar ili drugih pravnih osoba te su zaštićeni Zakonom o autorskim pravima. Ako želite naše materijale koristiti za edukacijske svrhe, slobodno nam se javite i rado ćemo vam izaći u susret.

Redakcija se ne mora slagati s mišljenjem autora i izjavama sugovornika te ne preuzima odgovornost za sadržaj reklamnih oglasa.

 

Teksture, boje i bakreni sjaj u interijeru gostoljubivog Egoist Bara
© 2024 T&S d.o.o.