BAU sajam 2023. u znaku održivosti i smanjene emisije ugljikovog dioksida

Ususret BAU messe, koji se održava u travnju 2023., u njemačkom gradu Münchenu
  • Foto: Andrijana Jurin

U Münchenu su doslovno na svakom koraku podignute dizalice. Po centru grada možete uočiti poneku zgradu praznu od prizemlja do vrha, što je prizor koji najizglednije prethodi njenoj rekonstrukciji.

Obnove ili rekonstrukcije starijih građevina u ovom njemačkom gradu izgledaju tako da tek pročelje ostaje istovjetno, dok se unutrašnjost kompletno odvaja i gradi se potpuno nova konstrukcija, kao i svi zidovi sa novim modernim rješenjima.

Upravo je to i bitna tema jer je na gradilištima jedno od važnijih pitanja što učiniti s otpadom? Baš na ovo pitanje odgovara jedna od 113 kompanija koje su se predstavljale na informativnom danu u organizaciji BAU sajma.

BAU sajam se održava u proljeće

BAU sajam, koji se održava u periodu od 17.4. do 22. 4. 2023., tradicionalno tri mjeseca ranije organizira dan za novinare. Prilika je to kojom se neke od tvrtki uvodno predstavljaju sa svojim građevinskim rješenjima, a europski ih novinari posjećuju za stolovima u formatu kratkih sastanaka.

Tvrtka Inter Zero sa sjedištem u njemačkom gradu Kölnu posvećuje svoje poslovanje upravo prikupljanju otpada pa tako i onog građevinskog. Preuzimaju otpad već na gradilištu kako bi ga usitnili i preprodali za daljnju proizvodnju sasvim nove vrste opeke. Žele kažu na vrijeme tržištu pružiti alternativu kako bismo lakše ostvarili cilj smanjenja ugljičnog otiska.

Glavne teme BAU sajma bit će:

  • izazovi klimatskih promjena
  • digitalna transformacija
  • domovi budućnosti
  • modularna gradnja
  • resursi i reckliranje

Jedan od najčešćih argumenata izlagača je održivost. Gotovo svaka kompanija ponavlja moto ušteda energije i smanjenja CO2, ističući svoje proizvode ili proizvodnju svojih proizvoda kao one kojima će se postići tražena CO2 neutralnost.

Razlog jačanju ovog trenda je i obveza zemalja članica EU za smanjenjem emisije CO2 u iznosu od 55% do 2030. te nula emisije CO2 do 2050. godine. Emisije se smanjuju na mnogo načina, počevši od zelene proizvodnje, reciklabilnosti, preupotrebe proizvoda, smanjene potrebe za količinom istog građevinskog proizvoda itd.

Prezentacije BAU izlagača 

Acelor Mittal jedan je od vodećih proizvođača željeza u Europi, prisutan u više od šesnaest zemalja, gdje proizvode za građevinski sektor i auto industriju.

-Već danas isporučujemo željezo sa minimalnom CO2 emisijom, koristeći zelenu energiju u proizvodnji. Vodik, energija vjetra i solarni paneli glavni su opskrbljivači energije u svim našim tvornicama diljem Europe. Možemo isporučiti vrlo inovativne solucije u smislu održivosti za građevinski sektor, a bitna razlika je u tome da savjetujemo projektante kako koristiti naše željezo i upotrebiti manju količinu materijala u gradnji. Koristeći željezo visoke otpornosti, tj. manjeg volumena smanjuje se utjecaj CO2 na planet. Ovaj inovativni materijal nije jeftiniji, ali radi potrebe za korištenjem manje količine ukupno pojeftinjuje projekt. Ponekad se ljudi fokusiraju isključivo na cijenu, no možda griješe. Ako gledate ukupnu optimizaciju projekta, tada dobivate potpunu sliku ušteda. Ponekad, kada ciljate uštede u određenim segmentima gradnje istovremeno generirate trošak negdje drugdje. Najbolje korištenje materijala očituje se u tome da se najbolje koriste svi benefiti koji iz njega proizlaze.-objašnjavaju Arno Langner i Pascal Lamiroy, predstavnici tvrtke.

Lokalna proizvodnja sve važnija 

Lokalno smještena proizvodnja uvelike ubrzava gradnju i olakšava isporuke u rokovima. Tvrtka koja će na BAU sajmu predstaviti širenje svojih tvorničkih kapaciteta je FIBRAN. Za slovensku kompaniju, koja širi poslovanje na područje srednje Europe, izgradnja nove tvornice u Češkoj značit će veću i bržu isporuku naručenih proizvoda.

Na ovom je tržištu vrlo bitna brzina isporuke pa je i novi proizvodni pogon odgovor na potrebe tržišta. Naime FIBRAN-ov xps vrlo je tražen u Njemačkoj, zbog svojih svojstava zaštite konstrukcije u bliskom kontaktu s vodom, ali i rješenja za obrnute ravne krovove.

Novi materijali

Njemačka kompanija Smarter Habitat proizvela je izolacijski materijal načinjen od kokica (pop corn). Znanstvenici sa Sveučilišta u Göttingenu razvili su proces koji se može koristiti za proizvodnju ploča od konoplje, lana i granula kokica.

Najprije se od prirodnih vlakana izrađuju laminatne ploče, a između dvije ploče stoje stješnjene granule kokica. Ideja ove tvrtke je tržištu pružiti rješenje za jeftinu i održivu gradnju. Ovaj materijal je oblikovan kao ploča kojom se grade zidovi stambenih kvadrata, a prednost su odlična izolacijska svojstva kao i mogućnost jednostavnog umetanja instalacija.

-Sada radimo panele za pregradne zidove, jer za pregradne zidove nije potreban certifikat. Prednost je što se vrlo jednostavno postavljaju strujni kabeli, cijevi za vodovod i odvodnju. Paneli se prilikom ugradnje jednostavno spajaju i zatvaraju čvrstim okvirom. Brza gradnja, čvrstoća, vodootpornost, vatrootpornost, preupotreba i reciklaža bitna su svojstva ovog materijala. Kad sam posjetio Njemački institut, kazali su mi da je odlično to što imamo ali da jednostavno riječ pop corn nije zastupljena u njemačkoj regulativi te se za to mora mijenjati regulativa i taj postupak traje dvije godine. Dok u austrijskom institutu za tehnologiju gradnje taj postupak traje šest mjeseci.-kazao nam je Datty G. Ruth

Assa abloy predstavit će svoje sisteme za vrata, počevši od cilindara, kontrole ulaza i zapravo svih proizvoda potrebnih za upravljanje vratima. StanlyBlack&Decker izložit će alate DeWalt. Hörmann će predstaviti svoje novitete u proizvodnji garažnih i kućnih vrata.

Hrvatske kompanije snažno zauzimaju njemačko tržište

Jedinstvo Krapina, hrvatska je kompanija koja će ove godine po prvi puta u Münchenu predstaviti svoju proizvodnju modularnih objekata, a također nisu izostavili ni svoju prisutnost u sklopu uvodnog predstavljanja. Najveći dio proizvodnje isporučuju baš na njemačko tržište, gdje su vrlo konkurentni. Prilikom javnih natječaja u njemačkoj se biraju najpovoljnije tvrtke temeljem tri elementa, a to su najjeftinija cijena koja nosi 50% bodova, 30% je idejno rješenje, a 20% je rok isporuke. Time se sprječava praksa da na natječajima pobjeđuju isključivo najjeftiniji ponuđači. Naime, praksa u Hrvatskoj je pokazala da najjeftiniji ponuđači u startu, na kraju budu najskuplji jer se dogodi da ne naprave ništa.

Jedinstvo Krapina se sa dobrom kombinacijom cijene, kvalitete i roka izvođenja postavio kao kvalitetan izvođač brojnih škola, vrtića i drugih javnih objekata koji se pretežno grade u rokovima kraćim od šest mjeseci diljem Njemačke.

Interijeri

Proizvod koji je nešto potpuno novo, a koji i potvrđuje kako BAU nije samo sajam materijala i rješenja za izgradnju konstrukcija, već će pokazati i novine u dizajnu i opremanju interijera. Drveni umivaonik, čije je drvo zaštićeno sa 23 sloja premaza, kupaonski je element koji daje pečat luksuznim interijerima, a trenutno se najviše prodaje u SAD-u i Dubaiu.

Planiranje putovanja

BAU sajam će se održati u periodu od 17. do 22. travnja 2023. te je mudro na vrijeme rezervirati smještaj. Bilo koji dio grada povezan linijama U-ban i S-ban bit će zadovoljavajuć. Naime od nedavno su cijene usluga teleoperatera gotovo jednake uvjetima u Hrvatskoj, što će vam dobro doći za bezbrižno korištenje google mape. Sve upute pronaći ćete lako i jednostavno. Rezervirajte željeni smještaj na vrijeme.

Autor: Andrijana Jurin, dipl. oec.

 

 

#Oznake

 

Materijali (tekstovi, fotografije, grafike i ostalo) na web stranicama egradnja.hr zaštićeno su intelektualno vlasništvo tvrtke T&S d.o.o. Zadar ili drugih pravnih osoba te su zaštićeni Zakonom o autorskim pravima. Ako želite naše materijale koristiti za edukacijske svrhe, slobodno nam se javite i rado ćemo vam izaći u susret.

 

BAU sajam 2023. u znaku održivosti i smanjene emisije ugljikovog dioksida

×
Podržite Naš Sadržaj
Jedinstvenim autorskim sadržajem približavamo vam priče o uspješnim projektima gradnje i uređenja objekata. Iza svake naše objave stoji dug proces prikupljanja informacija i uređivanja sadržaja, kojim vam želimo pružiti što više kvalitetnih objava uz ugodno iskustvo čitanja i profesionalne fotografije.
 
Ako vam se sviđa naš sadržaj i želite nas podržati kako bismo kreirali još više kvalitetnih priča za vaš užitak čitanja, podržite nas jednokratnom uplatom u željenom iznosu.
Podaci za popunjavanje virmana su sljedeći:
Broj računa: HR2524020061100040300
Poziv na broj: 00-100
 
Ako nas u ovom trenutku niste u mogućnosti podržati uplatom, podijelite link objave na vašim društvenim mrežama i nastavite čitati i pratiti stranice portala egradnja.hr
© 2024 T&S d.o.o.