Mnogo prije ishođenja svih dozvola i zabijanja prve lopate na gradilištu nove poslovne zgrade, vlasnici tvrtke Enison znali su na koje će pozicije postaviti klima uređaje, gdje će prolaziti instalacije struje i vode te kako će smjestiti svaki pojedini komad namještaja u interijeru budućih ureda.
Za razliku od uobičajenog pristupa gdje dizajn interijera dolazi na kraju, kad je zgrada već izgrađena, detaljan plan interijera osmišljen je već u fazi idejnog projektiranja nove poslovne zgrade.
Voditelji projekta interijera, direktor tvrtke Plan2B Branimir Valičević iarhitektica Marija Maslać te predstavnici investitora, direktor tvrtke Srećko Raič i voditelj razvoja Marko Bjegović s nama su podijelili detalje o planiranju, tijeku projekta te zadovoljstvu finalnim rezultatom.
Dizajn poslovnog interijera po mjeri radnika
Enison je jedna od vodećih tvrtki u izgradnji industrijskih postrojenja, sustava grijanja, hlađenja i ventilacije za industriju i već 25 godina je prisutna na hrvatskom tržištu. Dvije godine prije izgradnje poslovne zgrade s uredskim prostorima, proizvodnim pogonom i sportskim terenom započeli su i projekt uređenja interijera.
Umjesto jednostavne kupovine namještaja, klijentov je izbor bio usmjeren na pronalazak odgovarajuće tvrtke koja se bavi kompletnim projektiranjem i opremanjem interijera uredskih prostora. S obzirom na to da se i sami bave projektiranjem bili su svjesni kako će im ovom prilikom biti potreban kvalitetan partner.
Taj pristup im je pomogao da u konačnici ostvare financijski prihvatljiv interijer, koji će biti važan pokazatelj kvalitete i estetskog dojma kakav žele ostaviti na tržištu.
Čitav je proces započeo planiranjem uređenja budućih radnih prostora u fazi izrade idejnog rješenja poslovne zgrade.
Srećko Raič, direktor tvrtke Enison: Mi smo odavno prerasli prostore u kojima smo bili prije. Financijski je zahtjevno i znači izazov i rizik ići u novu investiciju i graditi nove prostorije.
Donijeli smo odluku da gradimo nešto što je u skladu s našim poslovanjem. Odlučili smo napraviti ured koji nam ostavlja dovoljno prostora za budućnost, kako se ne bi dogodilo da kratko nakon preseljenja uvidimo da smo ga prerasli. Htjeli smo sliku vlastitog poslovanja prikazati i kroz vizualni doživljaj, koji je bio bitan za komunikaciju s tržištem, našim zaposlenicima te poslovnim partnerima.
Odabir idealnog partnera kroz prijedloge 3D idejnih rješenja
Kako bi pronašli potencijalne suradnike za njima bitan zadatak uređenja poslovnog prostora, Enison je najprije proveo istraživanje tržišta. Pozvali su nekolikotvrtki koje su se natjecale sa svojim 3D idejnim rješenjima. Gotovi arhitektonski prijedlozi predani su na pregled kolegama, budućim korisnicima prostora, kako bi zajednički donijeli odluku o odabiru suradnika.
Projekt interijera definiran prije izgradnje poslovne zgrade
Branimir Valičević: Angažman je bio obostran, osim našeg projektiranja i sami su investitori čitavo vrijeme bili uključeni.
Kako smo se dovoljno rano uključili u projekt, snimili smo potrebe, upoznali kulturu poduzeća i postavili smjer u kojem ćemo započeti s razradom interijera. U tom smo trenutku napravili 3D vizualizaciju sa stvarnim proizvodima, stvarnim teksturama i bojama, koja se klijentu svidjela najviše od svih pristiglih natječajnih nacrta. Mi smo zapravo na kraju dana imali definiran projekt interijera u trenutku kad još nije započela izgradnja zgrade.
Zašto je to važno? Takvim se pristupom mogu predvidjeti svi mogući nesporazumi, sve moguće potrebe koje jedno radno mjesto treba ispunjavati za pojedinog zaposlenika, predvidjeti sva moguća kretanja ljudi u uredu i prema tome definirati interijer.
Kad se planiranje interijera ne provodi na vrijeme događaju se određeni problemi. Tako dolazi do potrebe za naknadnim razmještanjem strujne kutije u podu, klimatizacije koja puše kolegama u vrat ili se recimo može dogoditi da svjetlo "tuče" direktno u ekran i slično. Kad se projekt planira na vrijeme, unaprijed upoznajemo potrebe klijenta te se kao rezultat postiže čisto, ugodno i ergonomski prilagođeno radno mjesto.
Detaljan i temeljit pristup uređenju uredskih prostorija
Srećko: Znači ušli smo u detalj, trebaju li nam zavjese biti ovakve, koju vrstu rasvjete odabrati, želimo li odabrati tepih, što je sa zvukom.... Dosta detalja nismo niti poznavali, već smo usput dobivali savjete od onoga tko se time bavi.
Rješavali smo detalje interijera još za vrijeme idejnog projekta. Idejni projekt je samo ideja kako izgleda arhitektura, kako izgleda zgrada. Glavni projekt rješava detalje u strukama.
Prije nego što smo dali da se rješavaju detalji po strukama, mi smo do zadnjeg detalja definirali izgled interijera.
-Zašto smo se uopće toliko dali tom interijeru?
Zato što to govori o organizaciji i upravo sada vidimo da je to bilo ispravno. Cijeli niz detalja govori o tome kako ta organizacija razmišlja, na koji način radi, koji su joj standardi, koje su vrijednosti i tako dalje. Naravno da smo čitavo vrijeme pazili da to ne bude svrha sama sebi, niti smo željeli poslati poruku ekskluzivnosti ili neke pretjeranosti. Naši razgovori s Plan2B su u startu bili koncipirani tako da oni razumiju naše poslovanje, našu filozofiju, da iz toga zatim daju svoj prijedlog kvalitetnih rješenja u skladu s našom poslovnom filozofijom.
Prosječan investitor zna što bi htio, ali kako bi došao do ovakvog rezultata potrebni su mu kvalitetni suradnici. To je ujedno kompliment za Plan2B.
Pomirili djelatnost tvrtke s ugodnim i toplim prostorom
Srećko: Prve dizajnerske prijedloge smo mijenjali, izbacivali namještaj, zavjese, stol da bi na kraju većinu prijedloga odlučili vratiti u projekt. Upravo je to potvrda dobro osmišljenog interijera Plan2B tima, koji je odlučivao kako odabirom pojedinih materijala postići sliku kompletnog interijer.
Pri razradi vizualizacije i definiranju elemenata u prostoru bila je bitna suradnja Branimira, workplace konzultanta, i arhitektice Marije.
Branimir: Prilikom razrade i realizacije projekta, osim 3D vizualizacija, radili smo i kompletnu postavu podnih obloga, staklenih interijerskih stijena te isporuku i montažu namještaja. Na ovom projektu smo, kao i na drugim projektima koje radimo, ponudili klijentu kompletno rješenje i izvedbu interijera.
Marija: Cilj je bio pomiriti djelatnost tvrtke s ugodnim i toplim prostorom koji su htjeli postići. Njihova djelatnost sama po sebi odmah asocira na industrijski dizajn, no baza prostora su tople boje, materijali, teksture. Vlastiti identitet su implementirali u prostor detaljima poput čeličnih cijevi u zelenom zidu u lobiju, dekora betona u podu i slično.
Zahtjev klijenata je bio da se posebna pažnja posveti ulaznom prostoru te sobi za sastanke i cilj je bio ostvariti najveće efekta prvog dojma, kako za same zaposlenike koji ovdje provode vrijeme, tako i za buduće ili postojeće klijente koji im dolaze.
Realiziran prostor vjerna preslika 3D vizualizacije
Srećko: Plan2B je napravio tlocrt i detalje svih prostora, a u trenutku kad je zaključeno finalno rješenje nastala je finalna 3D vizualizacija. Realiziran, tj. dovršen projekt danas je preslikan 3D prikaz u ovom interijeru.
Ista stolica, isti stol, ista lampa, ista tapeta, ista zavjesa. Raspored unutar prostora, ormarići, baš sve je realizirano kako je i ucrtano. Kada to pokažemo suradnicima i prijateljima, svi ostaju iznenađeni, jer ljudi ne funkcioniraju na takav način, a trebali bi.
Mi se bavimo gradnjom i stotinu puta smo vidjeli kako nastaje problem kad se projekt mijenja usput. Već je prilikom projektiranja potrebno sve posložiti onako kako će i biti, jer svaka promjena usred realizacije donosi problem. Primjerice, dok se rade zemljani radovi potrebno je znati gdje će u zemlji biti smještena vertikala, a to počinje već od smještaja wc školjke na zamišljenu poziciju u dizajnu interijera.
U ovom se slučaju projekt izvodio po izvedbenom nacrtu, temeljenom na 3D skicama. U praksi se najčešće ne rade nacrti sa svim detaljima, već netko mora hodati po gradilištu i vikati gdje ide koji priključak.
Važnost akustike u dizajnu interijera
Marko: Od početka nam je bilo jasno da je akustika jedan od tih sitnih elemenata na koje jako treba paziti u dizajnu interijera uredskog prostora. Htjeli smo izbjeći loše situacije poput one da netko ne može obavljati svoj posao jer druga osoba razgovara na telefon. Zato je akustika bila jedna od stvari na koje smo jako htjeli obratiti pažnju.
Oduševljenje poslovnih partnera i zaposlenika
Srećko: Ovdje nam dolaze poslovni partneri, prijatelji, poznanici, suradnici itd. Reakcije su od "ovo je fantastično" do "ja sam iznenađen". Na razgovoru za posao jedan je kandidat, inače povratnik iz inozemstva, komentirao kako je interijer stvarno prekrasan. Rekao je:
"Ovako izgledaju firme u Švicarskoj, ali nisam navikao na to ovdje kod nas."
Udoban prostor povećao produktivnost
Marko: Prva velika značajka koju smo ostvarili gradnjom nove poslovne zgrade, za razliku od prethodnih ureda, se očitovala u značajnom povećanju produktivnosti zaposlenika. Doprinos je ostvaren kroz okupljanje svih zaposlenika u istom prostoru. Druga stvar koju smo postigli je izrazito ugodno mjesto za boravljenje.
Ljudi ponekad provode više vremena u uredu nego doma, a budući da mi ovdje dnevno provodimo puno sati, važno nam je da se čovjek osjeća dobro, da je okružen stvarima koje ga smiruju, da mu je radno mjesto ergonomski prilagođeno, tako da tijekom radnog dana može udobno sjediti. Potrebno je da su im na dohvat ruke stvari koje trebaju biti na dohvat ruke, jer takve sitnice u rasponu radnog dana od osam-devet sati štede zdravlje.
Timski rad je ključan za uspjeh ovakvih projekata
Branimir: Iz priloženog projekta možemo zaključiti kako je za odličan finalni rezultat bitan timski rad. Plan2B tim čine stručnjaci različitih usmjerenja i različitih struka, koji posjeduju dugogodišnje iskustvo u opremanju i planiranju poslovnih interijera. I kad sastavimo sve naše ideje i promišljanja, mnogo lakše pronalazimo rješenja s kojima će klijenti biti zadovoljni, što nam je uvijek cilj.
Kombinacija različitih struka i dugogodišnjeg iskustva, rezultira time da možemo ponuditi više različitih opcija i prilagoditi interijer prema potrebama klijenta, kao što je to bio slučaj i na projektu Enison.
Materijali (tekstovi, fotografije, grafike i ostalo) na web stranicama egradnja.hr zaštićeno su intelektualno vlasništvo tvrtke T&S d.o.o. Zadar ili drugih pravnih osoba te su zaštićeni Zakonom o autorskim pravima. Ako želite naše materijale koristiti za edukacijske svrhe, slobodno nam se javite i rado ćemo vam izaći u susret.
Redakcija se ne mora slagati s mišljenjem autora i izjavama sugovornika te ne preuzima odgovornost za sadržaj reklamnih oglasa.