Interijer uredskih prostora u funkciji timskog duha i dinamične radne svakodnevice

Uređenje interijera nesvakidašnjeg poslovnog prostora LPP-a na zadovoljstvo investitora, arhitekata, izvođača i zaposlenika
  • Foto: Kristijan Toplak

Uređenje poslovnih prostora složen je zadatak jer mora ponuditi kvalitetno tlocrtno rješenje koje zadovoljava sve prostorne i organizacijske zahtjeve, a dizajn i arhitektura trebaju biti nosioci vizije i duha tvrtke čiji se prostor uređuje.

Tako su uređeni poslovni prostori grupacije LPP, suvremene tvrtke koja svojim zaposlenicima nastoji pružiti poticajno radno okruženja, a stoji iza poznatih modnih brandova Reserved, Sinsay, Mohito, Cropp i House.

Fleksibilne zone koje se mogu povećavati, smanjivati ili prenamijeniti

Kod uređenja prostora Lpp-a radilo se o 500m2 poslovnog prostora, u Avenue Mall centru u Zagrebu, a zadatak je bio stvaranje zona za rad različitog karaktera, dovoljan broj soba za sastanke, prostora za rad u grupama, manjih ureda za individualan rad, dovoljno skladišnog prostora, zajedničkih prostorija poput kuhinje, loungea ili zen sobe te jedne velike sobe za sastanke za otprilike 60-tak ljudi, koja će se povremeno koristiti.

Glavni izazov bio je smjestiti sve navedene elemenate u postojeći obuhvat prilagođavajući se postojećem stanju i postojećim otvorima na fasadi te postići fleksibilnost u korištenju prostora, ispričali su nam arhitekti Martina i Robert Križnjak iz Arhitektonskog studija Križnjak, koji su zajedno sa svojim timom zaslužni za kompletno uređenje interijera poslovnog prostora i projektantski nadzor.

„Osmišljen je koncept središnje zone u kojoj se nalazi lounge, dvorana za sastanke za 12 osoba te velika dvorana za sastanke. Središnja zona odvojena je od ostatka prostora velikim staklenim stijenama koje vizualno povezuju prostor te propuštaju danje svijetlo. Klizne stijene u jednom smjeru zatvaraju veliku dvoranu za sastanke koja u tom scenariju prima 20-30 osoba, dok se u drugom scenariju te stijene otvaraju, a drugi set kliznih stijena skrivenih u ormarima zatvara se poprečno u odnosu na hodnik. Time hodnik postaje dio velike dvorane koja u tom slučaju može primiti i 60-tak osoba.”

Hodnik je ispunjen ugradbenim ormarima te naglašen jednom manjom nišom za kratke 1 na 1 sastanke te jednom velikom nišom za sjedenje sa stolićima za laptop uz veliku sobu za sastanke.

 

Kako se djelatnici osjećaju u novom uredu i zašto su odabrana pojedina rješenja

Zaintrigirani prostornim rješenjima te mogućnošću prilagodbe i prenamjene prostora, ali i prostorijama na koje ne nailazimo često u poslovnim prostorima razgovarali smo sa Anom Babić, direktoricom LPP – a. Zanimalo nas je kako se njezin tim osjeća u novom uredu te zašto su se odlučili na pojedina rješenja.

Koliko je zaposlenih u uredu i ima li svatko svoj stol? Za što se koriste zajedničke prostorije?

-U uredu nas ima tridesetak uz dodatak nekoliko regionalnih pozicija koje većinom posao obavljaju na terenu, no ponekad dođu raditi iz ureda. Trenutno svatko ima svoj stol, a zajedničke prostorije koriste se za sastanke, konferencije, brainstorminge, quick meetinge, opuštanje, druženje i zabavu.

Kako funkcionira modularni dio? Je li teško izvlačiti velike staklene stijene i pregrađivati prostor po potrebi i kako ste zadovoljni takvim rješenjem?

-Bili smo malo u strahu, ipak su to velike stijene te su cijeli uredi izrađeni u staklu i posebnoj bravariji, a to je možda bio i najzahtjevniji dio cijelog projekta. Osim toga ja sam inzistirala da mehanizmi i stijene budu sakriveni kako bi osim funkcionalnosti postigli eleganciju i estetiku.

Iskreno, mislili smo da ćemo kad jednom pregradimo ured uz pomoć staklenih stijena to tako i ostaviti, no mi gotovo na dnevnoj bazi rastvaramo i zatvaramo stijene i prilagođavamo prostor trenutnim potrebama i sve jednostavno i odlično funkcionira. Imali smo i okupljanje svih voditelja dućana, a ima ih 60 i svi smo stali u našu veliku konferenciju koja se složi povlačenjem staklenih stijena.

Od svega možda najzanimljivije zvuči Zen soba, što se radi tamo? Također, kako se koriste ostali zajednički prostori u uredu?

-Među sobom je zovemo raznim nazivima, primjerice „Zen soba”, „Soba za vrištanje”, „Soba da se zatvoriš i nikoga ne vidiš” i slično. Zapravo je zamišljena da zaposlenici mogu ako žele preko dana odraditi meditaciju, yogu, pilates ili nešto slično kako bi se opustili i napunili baterije.

Imamo lounge sa tribinom i stolnim nogometom, jedan veliki otvoreni prostor i primjerice nišu za jedan na jedan sastanke koju smo ciljano stavili ispred ureda ljudskih potencijala da se mogu obavljati kreći individualni razgovori bez da se remeti rad ureda. No, u praksi se pokazalo da se ta niša jako puno koristi za obavljanje telefonskih poziva, svi vole tamo sjesti i obaviti telefonski razgovor.

Imali smo zapravo velike planove, napraviti moment „igraonice za odrasle” s puno više 1na1 soba za sastanke, zatim pravu telefonsku govornicu, ljuljačku i koješta, no paralelno s uređenjem ureda ušli smo u veliku ekspanziju te udvostručili broj trgovina sa 30 na 60. Budući sa se usporedno širio i uredski tim morali smo od nekih ideja odustati i pretvoriti ih u urede.

Također, razmišljali smo mi o još dodatnih elemenata, ali smo poslušali Martinin savjet da budemo najprije neko vrijeme u prostoru kako bi se prilagodili te ga onda naknadno nadogradili s nečim što nam baš treba.

Ipak, najveće mjesto okupljanja je naša kuhinja. Shvatili smo da u kuhinji podijelimo jako puno informacija i da nam komunikacija jako dobro živi kroz kuhinju.

Kako se pokazao ovakav koncept uređenja ureda? Povećava li zaista produktivnost i motivaciju ili svi ti dodatni sadržaju odvlače pozornost?

-Moram priznati da su nama zajednički prostori puno pomogli. Sada nas je već tridesetak u uredu i ponekad protok informacija zna biti problem. Također, dosta smo radili van ureda što zbog Covida, što zbog preuređenja ureda pa smo se našli u situaciji da imamo kolege koji se međusobno ne poznaju zbog dugog kombiniranja rada od kuće.

Primijetila sam da je, kad se okupimo u kuhinji „za gablec”, kad se ponekad kuha zajednički ručak ili kad se pred kraj radnog vremena okupe kolege pored stolnog nogometa, protok informacija puno bolji i da više nemamo problem kao kad smo većinom radili van ureda. Također, novi kolege dobiju dobru priliku da se upoznaju i opuste pred drugima.

Nadalje, moramo uzeti u obzir da se način rada danas promijenio, a i zahtjeve Z generacije. Oni vole raditi u neformalnom radnom okruženju sa fleksibilnim radnim vremenom i mogućnošću kombiniranja rada od kuće. Nije dovoljno samo ubaciti nekoliko „igračaka” u poslovni prostor, već zaposlenicima treba omogućiti da se može raditi i na drugi način, ne isključivo sjedeći za stolom.

Budimo realni, prava produktivnost ostvaruje se tako da se barem svakih sat vremena ustaneš od stola i na kratko odmoriš od konstantnog gledanja u ekran.

Upravo zato postoji pravilo da se smije jesti jedino u kuhinji , kako bi se svi nakratko koncentrirali na hranu, druženje i komunikaciju. U početku je bilo negodovanja, no sad su već uvidjeli koliko to svima znači za produktivnost.

Osim toga, mi smo tim koji je jako povezan, imamo odličnu atmosferu na poslu i bio nam je veliki problem raditi od doma jer svi vole doći u ured. Zato smo i htjeli više zajedničkih prostora na održimo tu atmosferu i timski duh koji imamo. Jako često sve prigode slavimo zajedno, družimo se i okupljamo u zajedničkim prostorijama na kraju radnog dana. Za naš tim ovakvo uređenje je pun pogodak.

Uspješna suradnja s arhitektima i izvođačima

Koliko ste zadovoljni stručnim vodstvom arhitekata, izvođačima i koliko su Vam pomogli u projektu?

-Moram reći da je Martina Križnjak, arhitektica tu imala jako veliku ulogu, prepoznala je moje želje i imale smo izvrsnu komunikaciju. Uvijek bi mi predstavili nekoliko varijanti izvedbe i ja bi se uvijek odlučila za onu varijantu koja je bila i Martinin favorit.

Također, uložila je jako puno truda u razgovore sa izvođačima i nigdje nije napravljen ustupak na račun estetike ili funkcionalnosti koju smo htjeli imati u uredu. Izvođač radova, tvrtka Primat RD, me zaista oduševila odgovornošću, izvedbom te kulturom ponašanja na gradilištu i u uredu od radnika do nadređenih. Oni su izvođači koji mi nikad nisu rekli ne, već su tražili način kako da se izvede ono što smo zamislili.

Koliku slobodu u ovakvim projektima imaju arhitekti? Što se tiče boja, vrate namještaja i slično? Moraju li zadovoljiti neku strogu formu ili vi prihvaćate njihove ideje?

-Vjerujem da ima investitora koji ne odstupaju od svojih ideja, ali ja smatram da nisam stručnjak u tom području te da su mi savjeti arhitekata dobrodošli. Također, sve što su predlagali bilo je onako kako sam ja zamislila ili bolje. Bila sam otvorena za prijedloge, a arhitekti i izvođači za pronaći kreativna rješenja za moje zamisli pa je cijelu suradnju obilježila jako dobra atmosfera. Imam osjećaj da smo svi skupa, mi, arhitekti i izvođači zaista uživali na projektu.

Primjerice izvrsno je riješen skladišni prostor, cijela tribina je pohrambena, iza tribine nalazi se crni ormar koji se uopće ne primjećuje, a u velikoj konferenciji iza sivog zida i logotipa brendova nalazi se skrivena prostorija sa nekoliko kvadrata skladišnog prostora. Ugradbeni ormari izvedeni su i uz većinu zidova te ispod prozora.

U koje elemente uređenja se jako puno ulagalo, a na kojima se možda štedilo?

-Bilo je jako skupih elemenata, primjerice kompletno smo renovirali i pod i strop, a ne smijem izostaviti ni posebnu bravariju i staklene stijene kojima pregrađujemo ured. Također nije se štedilo na izboru stolaca na kojima će svatko od nas sjediti. Među skuplje elemente svakako moram ubrojiti i zeleni zid od stabilizirane mahovine, koji nam jako podigne prostor.

Ukratko, nigdje nismo zanemarili funkcionalnost i estetiku da bi uštedjeli, ali uvijek smo razmatrali više opcija i racionalno promišljali. Tu također moram pohvaliti Arhitektonski studio Križnjak i izvođače Primat RD jer smo na kraju potrošili manje nego što se planiralo unatoč inflaciji koja se dogodila nakon kreiranja budgeta.

Moderan stil uređenja, a namještaj većinom izrađen po mjeri za što više skladišnog prostora

Stil uređenja je moderan i suvremen s čistim i jasnim linijama upotpunjen uzbudljivim momentima. To smo postignuto korištenjem tamnosivih i drvenih površina koje su zatim nadopunjene valovitim limom, ozelenjenim zidom, natpisima, isprintima na zidovima te zanimljivom izvedbom rasvjete koja podsjeća na rasvjetu iz LPP - ovih dućana te preslikava dizajn dućana na ured.

Kako bi se u potpunosti prilagodili raspoloživom prostoru i stvorili dovoljno skladišnog prostora većinu namještaja po mjeri je izradila tvrtka Primat RD, a korišten je i tipski namještaj suvremenog dizajna poljskog brenda Nowy Styl.

Vodilo se računa o zvučnoj izolaciji, ventilaciji i mogućnosti prirodnog provjetravanja, kvalitetnom osvjetljenju kao i o tehnološkoj opremljenosti ureda i zajedničkih prostorija. Također lounge prostor i sobe za sastanke opremljene su na način da se jednoga dana prema potrebi mogu prenamijeniti u urede, zaključila je Martina Križnjak.

Klizna staklena stijena također odvaja manju dvorane za sastanke i lounge te se mogu odvojiti ili povezati pa se tako kreira još veća dvorana za sastanke ili prostor za proslave i druženja. Osim staklenom stijenom odvojeni su i zavjesom kako bi se sastanci odvijali nesmetano od događanja u longe prostoru, opisuje Robert Križnjak.

Arhitekti Križnjak naglašavaju kako je za uspješan i kvalitetan projekt bitno međusobno povjerenje i dobra suradnja svih sudionika u gradnji, od prvih idejnih skica do završetka gradilišta. Investitor, u ovom slučaju LPP je prihvatio sve stručne prijedloge i ideje, a izvođač Primat RD je svu tekuću problematiku rješavao u dogovoru sa arhitektima i ciljem da se ne naruši zamišljen dizajn i funkcionalnost.

 

 

#Oznake

 

Materijali (tekstovi, fotografije, grafike i ostalo) na web stranicama egradnja.hr zaštićeno su intelektualno vlasništvo tvrtke T&S d.o.o. Zadar ili drugih pravnih osoba te su zaštićeni Zakonom o autorskim pravima. Ako želite naše materijale koristiti za edukacijske svrhe, slobodno nam se javite i rado ćemo vam izaći u susret.

 

Interijer uredskih prostora u funkciji timskog duha i dinamične radne svakodnevice

×
Podržite Naš Sadržaj
Jedinstvenim autorskim sadržajem približavamo vam priče o uspješnim projektima gradnje i uređenja objekata. Iza svake naše objave stoji dug proces prikupljanja informacija i uređivanja sadržaja, kojim vam želimo pružiti što više kvalitetnih objava uz ugodno iskustvo čitanja i profesionalne fotografije.
 
Ako vam se sviđa naš sadržaj i želite nas podržati kako bismo kreirali još više kvalitetnih priča za vaš užitak čitanja, podržite nas jednokratnom uplatom u željenom iznosu.
Podaci za popunjavanje virmana su sljedeći:
Broj računa: HR2524020061100040300
Poziv na broj: 00-100
 
Ako nas u ovom trenutku niste u mogućnosti podržati uplatom, podijelite link objave na vašim društvenim mrežama i nastavite čitati i pratiti stranice portala egradnja.hr
© 2024 T&S d.o.o.