Koji su svjetski trendovi u dizajnu i opremanju poslovnih interijera viđeni u Chicagu?

Svoje dojmove o NeoCon – u, jednom od vodećih sajmova dizajna poslovnih interijera i namještaja te što se na sajmu može vidjeti i naučiti, zabilježio je Branimir Valičević, direktor tvrtke Plan2B interijeri
  • Foto: NeoCon, Katie Fosdick

Plan2B

Vodimo vas preko Atlantika, u Chicago, u obilazak jednog od najvećih i najpoznatijih sajmova specijaliziranih za dizajn poslovnih interijera, NeoCon. Nismo ga posjetili osobno, no detalje o sadržaju i svoje pozitivne dojmove s nama je podijelio Branimir Valičević, direktor tvrtke Plan2B interijeri. Riječ je o specijaliziranoj tvrtci, koja može biti vaš partner u svim fazama opremanja poslovnog interijera, od planiranja koncepta i 3D vizualizacije interijera, do završnog opremanja i montaže uredskog namještaja.

Foto: NeoCon, Katie Fosdick

NeoCon od 1969. okuplja vodeće proizvođače namještaja za urede, zastupnike, arhitekte, dizajnere i krajnje korisnike, sa svih strana svijeta te svake godine predstavlja najnovije trendove u dizajnu poslovnih interijera.

The Mart, zgrada zanimljive povijesti i arhitekture svojevrsna je ikona grada Chicaga, a još od 1930-tih  tradicionalno u svojim prostorima ugošćuje navedeni sajam. Izvorni projektant Alfred Shaw integrirao je elemente iz tri vrste zgrada – skladišta, robne kuće i uredskog nebodera u Art Deco stilu. The Mart je dom brojnim tehnološkim i inovativnim tvrtkama, a također je i najvažniji centar za dizajn u Sjevernoj Americi. Obuhvaća otprilike 370 000 kvadratnih metara, proteže se kroz dva gradska bloka, a svakog radnog dana prosječno ju posjeti 30 000 ljudi.

Foto: NeoCon, Katie Fosdick

-Imajući na umu značaj i ostavštinu ove zgrade, već kod samog prilaza bili smo impresionirani ulazeći u „komadić povijesti”. Sve okolne zgrade su moderne ostakljene krasotice, stoga je dojam bio još upečatljiviji. Ulaskom u zgradu impresije se nastavljaju, jer je kombinacija staklenih stijena, mramornog poda i vrhunskih tekstilnih podnih obloga, ali i rasporeda prostorija tako dobro i prirodno ukomponirana da se čovjek osjeća potpuno opušteno tumarajući ovim silnim kvadratima.- rekao je Branimir Valičević prisjećajući se prvog dojma o zgradi The Mart.

Ciljevi posjeta sajmu

Koja je bila svrha Vašeg posjeta NeoCon sajmu?

Željeli smo iz prve ruke doživjeti najnovije trendove i vidjeti kako vodeće firme u industriji razvijaju nove koncepte u uređenju poslovnih interijera, kako vide uredski namještaj i ostala rješenja. S druge strane nadali smo se pronaći zanimljivog proizvođača, kojeg još ne zastupamo, a koji nudi nešto novo, drugačije ili manje zamijećeno i započeti novu suradnju.

Foto: Branimir Valičević, Plan2B

Također, zanimali su nas i noviteti vezani uz tehnologiju. Konkretno radi se o tehnologiji za prikaz proširene stvarnosti (augmented reality). Plan2B trenutno koristi 3D vizualizacije, pomoću kojih klijent lakše može zamisliti kako bi određena rješenja za dizajn interijera izgledala u prostoru, a imamo i aplikacije na mobilnim uređajima, pomoću kojih možemo na licu mjesta pokazati kako bi određeno rješenje izgledalo u klijentovom prostoru. Radimo na tome da u skorije vrijeme u standardnoj ponudi omogućimo taj jedan korak više, gdje bi kupci uz pomoć proširene stvarnosti (računalnog programa, tehnologije i VR naočala) mogli prošetati kroz svoj prostor u kojeg se virtualno implementiraju naša rješenja za interijer.

Ovo bi bio koristan iskorak za naše klijente i za nas jer bi omogućio da se unaprijed uvide sve manjkavosti nekog prostora ili dizajnerskog rješenja te da se ono što bolje prilagodi individualnoj kulturi tvrtke i njenim potrebama.

No, na sajmu nismo našli ništa naprednije od programskih rješenja koja smo već razmatrali za ovakvu uslugu, što je dobro, jer smo potvrdili da softver koji razmatramo i dalje predstavlja najnoviji standard.

Zeleno i udobno, tehnologija dobrodošla

Koje trendove biste posebno istaknuli?

Trendovi su primjerno i očekivano – zeleni. Svi izlagači su naglašavali koliko je bitan ciklus recikliranja i korištenja recikliranih materijala u svojoj proizvodnji, a često su imali i artikl u svojoj proizvodnji na koji su posebno ponosni. Izdvojio bih, primjerice, Mohawk grupu, proizvođače podnih obloga, čiji smo zastupnici. Oni već dugo koriste niti reciklirane iz ribarskih mreža za proizvodnju tepiha, a ujedno su i prvi proizvođači koji su izbacili bitumen iz stražnjeg sloja tepiha i zamijenili ga recikliranim materijalom.

Smatramo da je bitno biti u toku s takvim trendovima, jer će u skoro vrijeme i na natječajima kod nas biti bitno da, primjerice, stolac bude napravljen od 100% recikliranog materijala i da se nakon isteka životnog vijeka proizvoda može na siguran način 100% reciklirati.

Foto: Branimir Valičević, Plan2B

Što se događa sa trendom open space prostora?

Trend open space prostora počeo je u SAD – u prije tridesetak godina, a kod nas se preselio prije petnaestak, i zapravo i nije nekakva novost. Ideja open space prostora je u osnovi zvučala izvrsno u smislu iskorištavanja kvadrata, u vrijeme kada su kvadrati jako skupi, no produktivnost je dokazano padala, pa se konstantno traže i usavršavaju rješenja u vidu akustičnih pregrada, phone boothova i slično. S druge strane pandemija Covid-19 virusa je pokazala dodatne manjkavosti open space ureda.

Foto: NeoCon, Katie Fosdick

No, smatram da je najvažnije svakog klijenta uzeti kao zasebnu jedinku i prilagoditi se njihovim realnim potrebama. Nema generalnog dizajna za sve, bitno je, više nego ikad, istražiti i upoznati kulturu kompanije, kolektiv i način na koji razmišljaju i rade i tek tada i prema tome dizajnirati prostor. Kombinacija open space prostora i zatvorenih ureda (za radna mjesta, sastanke, fokusirani rad ili lounge prostor), u praksi se pokazala najboljom.

Foto: Branimir Valičević, Plan2B

Je li pandemija Covid-19 virusa još nekako utjecala na trendove u dizajnu?

Pandemija je dodatno maksimizirala i trend udaljenog rada, koji uz svoje prednosti donosi i neke nedostatke, prvenstveno manjak produktivnosti i protoka informacija među zaposlenicima. Stoga se, sve više, primjećuje trend da se uredski namještaj oblikuje udobnije, koristeći blaže, oblije i ugodnije linije, kako bi se zaposlenicima približio osjećaj doma ili prostora za opuštanje u uredu. Sve češće se u poslovne prostore ubacuju i zone za spontane sastanke i neformalna druženja. Ovakav dizajn poslovnog interijera opušta zaposlenike te su kreativniji i produktivniji, a zbog ugodnog uređenja ureda žele doći raditi u ured, raditi s kolegama, osjećati se povezano i biti dijelom tima.

Foto: Branimir Valičević Plan2B

Trend je očit i najviše se primjećuje u dizajnu radnih stolova, uredskih stolica, sofa i fotelja za lounge ili za kolaboraciju. Upotreba sofa ili fotelja u opremanju poslovnog prostora nije nova, ali ti elementi sada prestaju biti isključivo dekorativan, dizajnerski detalj na kojem nitko ne sjedi i pri njihovom oblikovanju udobnost i sveopći osjećaj ugode postaju niti vodilje.

Kako se dizajnom prilagoditi zapošljavanju Z generacije?

Kad razgovaramo o zapošljavanju Z generacije, potrebno ih je motivirati i zainteresirati da dođu raditi u okruženje koje je njima intuitivno. Dakle, uz mogućnost udaljenog rada i „domaćeg” osjećaja u uredu, važna stavka je i tehnologija. Ova je generacija praktički rođena s tehnologijom i očekuje da će se, primjerice, sa svojim mobitelom jednostavno spojiti na određeni ekran u poslovnom prostoru i pokazati svoju prezentaciju koju ima spremljenu negdje na oblaku.

Foto: Branimir Valičević, Plan2B

Spajanje kabelima njima jednostavno nije opcija, a istraživanja pokazuju da nove generacije nemaju mnogo strpljenja za ovakve stvari te da izostanak adekvatnih tehnologija na radnom mjestu doprinosi nezadovoljstvu i težem zadržavanju takvog zaposlenika. Stoga je jedan cijeli kat bio posvećen upravo ovakvoj tehnologiji, proizvođačima pametnih ploča, pametnih boja i slično. Opet napominjem, ne radi se o nečem što do sada nije postojalo, no vidi se da se kontinuirano ulaže u usavršavanje takvih proizvoda i tehnologija. Kod nabavljanja ovakve tehnologije važno je klijentima pružiti dobru i detaljnu edukaciju kako bi se uloženo ispatilo, a zaposlenici ju zaista i koristili.

Posjeta NeoCon - u zaista je vrijedno iskustvo

Kakvi su dojmovi sa NeoCon – a?

Bili smo na mnogo sajmova diljem svijeta, ali NeoCon nudi priliku da na jednom mjestu vidite, čujete i naučite zaista puno toga. Planirali smo da ćemo sve obići za otprilike dan i pol, no na kraju nam ni cijela tri dana nisu bila dovoljna.

Izlagači su jako uslužni i jednostavno te uvuku u priču, a što dublje uđeš u komunikaciju postaje jasnije koje su posebnosti njihovog proizvoda, jer se na prvi dojam sve zapravo čini sličnim.

Foto: Branimir Valičević, Plan2B

Pored toga, primijetio sam profesionalnost i uslužnost, to je jedna stvar specifična baš za Amerikance, koju nigdje nisam doživio. Svi su jako ponosni na to što prodaju i proizvode, a s druge strane taj nastup je možda i toliko izvježban da djeluje spontano. Ipak, uslužnost je na tolikom nivou da se jednostavno osjećaš ugodno i svakog izlagača napustiš sa osmijehom.

Biste li preporučili posjet ovom sajmu?

Kada, primjerice, arhitekt ili osoba iz naše branše ode na ovakav sajam, može vidjeti zaista pregršt ideja koje će mu/joj biti korisne u svakodnevnom poslu. Bitno je ostati otvoren za nove stvari, upijati i učiti, kako bi se inspiracija mogla neometano razvijati. S druge strane, kada se osobno upoznaš s novom idejom ili proizvodom lakše ju je ponuditi i prezentirati klijentu. NeoCon bi bez imalo zadrške preporučio kao redoviti dio dodatne edukacije arhitektima, arhitekticama i općenito kolegama i kolegicama iz naše industrije.

Osim izložbenog dijela, sva tri dana sajma održavaju se i jako zanimljiva predavanja i panel rasprave u svrhu razmjene informacija. Predavanja sadrže zanimljive i edukativne teme vezane za suvremeni izgled radnog mjesta, hibridni način rada, zakonitosti dizajniranja poslovnih prostora prije i nakon pandemije Covida-19, kao i druge zanimljive teme.

Foto: Branimir Valičević, Plan2B

Osobno, na NeoCon-u smo prisustvovali odličnom predavanju i panel diskusiji na temu „Hibridni ured – trend ili novi standard?“ i definitivno dobili potvrdu mišljenja da je ovaj novi način rada došao da ostane kao novi standard u pristupu uređenja interijera. Ovim načinom kombiniramo najbolja rješenja dostupna do sada s pristupom u dizajnu interijera da ured treba biti poželjno centralno mjesto okupljanja zaposlenika, gdje sami žele dolaziti, jer se ondje osjećaju ugodno i produktivno.

Predavanjima je moguće pristupiti i putem interneta, mi smo ih kupili za naše arhitekte u uredu, a planiramo ih podijeliti i s našim klijentima i partnerima, u svrhu edukacije svih sudionika u našem poslovanju, kako bi u konačnici naši klijenti dobili što bolje urede i bili produktivniji u svom poslovanju.

Je li sve samo posao ili je bilo i zabavnih trenutaka?

Kao i hibridni ured, ovakva događanja kombiniraju strogo poslovni dio s onim neformalnim. Stoga, ne smijem izostaviti i svakodnevni zabavni dio, odmah iza 18h (do kada traje sajam), gdje se svi sudionici sajma mogu družiti uz hranu, piće i glazbu te „usputno” razmijeniti iskustva i doživljaje s kolegama iz drugih dijelova svijeta. Razgovarali smo o iskustvima, klijentima, trendovima te izašli obogaćeni za njihove prakse i iskustva.

Foto: Branimir Valičević, Plan2B

Ovakva događanja te potiču da izađeš iz svoje zone komfora i sagledaš situaciju iz druge perspektive i pritom rasteš, razvijaš se i širiš vidike.

Moram reći da su ove prilike za „minglanje” zaista šlag na torti svih pozitivnih iskustava koje nosimo sa NeoCon sajma. Stvarno bih volio kada bi ovaj tekst, možda, potaknuo nekoga od arhitekata ili drugih sudionika na tržištu da posjeti sajam, jer se radi o zaista vrijednom iskustvu.

Foto: NeoCon, Katie Fosdick

Nove suradnje i primjena trendova

Jeste li pronašli nove proizvođače, koje bi Vaša tvrtka Plan2B uskoro mogla početi zastupati?

Na sajam smo išli s velikim očekivanjima, no unatoč tome, moram priznati da je bilo iznenađujuće produktivno. Trenutno smo u procesu usuglašavanja oko uvjeta suradnje vezano za proizvode i proizvođače koje do sada nismo imali u svom asortimanu za opremanje poslovnih prostora.

Izdvojio bih „walking workstation”, tvrtke Walkolution - radi se zapravo o radnoj stanici koja omogućuje hodanje dok radite neki manje zahtjevan posao, koji ne traži nužno sjedeći položaj, primjerice čitanje elektronske pošte, konferencijski pozivi, slušanje webinara i slično. Poanta je da u vremenu kada se premalo krećemo, ondje gdje je moguće, usvojimo dobre navike i radimo na svom zdravlju.

Foto: Branimir Valičević, Plan2B

Nadalje, suradnju dogovaramo sa tvrtkom Ethnicraft, koja dizajnira namještaj za moderne urede sa notom klasičnog luksuza od masivnog drveta.

Treća tvrtka s kojom dogovaramo suradnju je Turf Design. Tvrtka nudi dizajnerska i vrlo atraktivna rješenja za akustiku prostora. Ovakva rješenja su danas sveopće primjenjiva, posebice u uredima s velikim open space uredima.

Foto: Branimir Valičević, Plan2B

Kako Plan2B nastupa prema svojim klijentima i da li već primjenjujete neke od trendova sa NeoCon – a ili ćete ih primijeniti u budućnosti?

Kada dizajniramo urede, svi u Plan2B timu želimo dati više i ugraditi dodatnu vrijednost u naš dizajn interijera. Nastojimo uvijek klijentu dati više nego što misli da mu treba – pomoći mu da kreira funkcionalno, produktivno i agilno radno okruženje. Odlaskom na NeoCon i slične konferencije i seminare, pratimo najnovije trendove i usavršavamo se u svom poslu. Usvajanjem novih znanja, svojim klijentima možemo pružiti najbolje savjete i rješenja za njihov poslovni prostor. U fazi razrade dizajna interijera naglašavamo im važnost dotoka prirodne svjetlosti, korištenje modularnog uredskog namještaja koji olakšava agilan način rada te kreiranje različitih zona za timski ili usredotočeni rad u uredskom okruženju, kako bi zaposlenici sami mogli birati gdje će i na koji način raditi, ovisno o vrsti posla.

Foto: Branimir Valičević, Plan2B

Obzirom da i naši partneri ulažu u istraživanja o novim načinima rada i razvoj novih proizvoda, do sada smo, također, bili u toku s trendovima, a posebno nas veseli nova znanja stečena na NeoConu uključiti u svoj rad. Kada radimo s klijentom na razradi dizajna i opremanju njihovog interijera, prenosimo im stečena znanja i na tragu dobivenih inputa, predlažemo optimalna rješenja za njih. Svaka kompanija je drugačija, i svaki interijer koji dizajniramo i opremamo je jedinstven i uzbudljiv. Svojim klijentima smo podrška u svakoj fazi dizajna i opremanja njihovog interijera.
 

 

 

#Oznake

 

Materijali (tekstovi, fotografije, grafike i ostalo) na web stranicama egradnja.hr zaštićeno su intelektualno vlasništvo tvrtke T&S d.o.o. Zadar ili drugih pravnih osoba te su zaštićeni Zakonom o autorskim pravima. Ako želite naše materijale koristiti za edukacijske svrhe, slobodno nam se javite i rado ćemo vam izaći u susret.

 

Koji su svjetski trendovi u dizajnu i opremanju poslovnih interijera viđeni u Chicagu?

×
Podržite Naš Sadržaj
Jedinstvenim autorskim sadržajem približavamo vam priče o uspješnim projektima gradnje i uređenja objekata. Iza svake naše objave stoji dug proces prikupljanja informacija i uređivanja sadržaja, kojim vam želimo pružiti što više kvalitetnih objava uz ugodno iskustvo čitanja i profesionalne fotografije.
 
Ako vam se sviđa naš sadržaj i želite nas podržati kako bismo kreirali još više kvalitetnih priča za vaš užitak čitanja, podržite nas jednokratnom uplatom u željenom iznosu.
Podaci za popunjavanje virmana su sljedeći:
Broj računa: HR2524020061100040300
Poziv na broj: 00-100
 
Ako nas u ovom trenutku niste u mogućnosti podržati uplatom, podijelite link objave na vašim društvenim mrežama i nastavite čitati i pratiti stranice portala egradnja.hr
© 2024 T&S d.o.o.