Kvaliteta i bezvremenski dizajn uredskih prostora s naglaskom na održivost, bez bacanja namještaja

Ljepota, sklad i funkcionalnost poslovnog prostora, originalno uređenog prije gotovo dva desetljeća koji je, šireći se na nove kvadrate, zadržao istovjetan stil uređenja uz sitne zahvate
  • Foto: Miro Martinić

Plan2B

Danas, kada se na sve strane razgovara o održivosti, ekologiji, prenamjeni i dugotrajnom dizajnu, donosimo priču o uređenju poslovnog prostora odvjetničkog ureda u Zagrebu. Ova priča je realan primjer kako se odabirom kvalitete te jednostavnog i bezvremenskog dizajna može postići održivost koja traje godinama.

Sve je započelo, sad već možemo reći, davne 2006. godine kada se ova tvrtka počela širiti u istočnoj Europi i kad su dvoetažni iznajmljeni ured iz Praške ulice u Zagrebu odlučili preseliti u veći ured u novoj poslovnoj zgradi.

Priča je započela još 2006. godine

-Dok se gradio Eurotoranj mi smo za vlasnike radili planiranje prostora. Znači, kada bi neka tvrtka došla iznajmiti poslovni prostor rekli bi koliko trebaju radnih mjesta, stolova, zatvorenih prostora i slično te bi mi po tome napravili plan i tlocrt. Vezano za odvjetnički ured, pitali su nas da li im možemo pomoći i sa uređenjem interijera. Uredili smo prostor ureda, a nakon nekoliko mjeseci dobili smo ponudu da uredimo i ostale urede, koje su otvarali diljem istočne Europe, znači Beograd, Tirana, Sofija, Budimpešta, Bukurešt, Kijev...- Ispričala nam je Vesna Dalbelo iz arhitektonskog ureda APLAN, gdje radi zajedno sa suprugom Zlatkom Barovićem i kćerkom Dorom Barović.

foto: Miro Martinić

-Postojeći uredi do tada su bili uređeni prilično hladno, a mi smo osim interijera radili cijelo vođenje projekta, plan izvođenja radova i nabave, upravljali smo budžetom, nismo ga probili i uvijek smo bili gotovi na vrijeme, a osim toga nije nam bio problem putovati, rekla nam je arhitektica Vesna, kada smo pitali zašto su bili angažirani toliki broj puta.

Dugotrajan i kvalitetan uredski namještaj kao ključ održivog uređenja

Zagrebački ured uređivali su tri puta. Prvi put uređen je 2006. godine, a potpisuju ga Vesna i Zlatko. Obzirom da se radi o poslovnoj zgradi ostakljene fasade i uredu na 19. katu sa fantastičnim pogledom, dio eksterijera prenesen je u unutarnje uređenje, korištenjem velikog broja staklenih vrata. Također, dio namještaja je prenesen iz starog ureda iz Praške ulice.

Bene stolovi, foto: Miro Martinić

Radilo se o vrlo kvalitetnim ormarićima i stolovima od pravog drva, austrijskog proizvođača Bene, tvrtke koja više od stoljeća dizajnira i proizvodi inovativna rješenja za uredske interijere. Arhitektica je tada predložila da se na kvalitetnu bazu postojećih Bene stolova stave nove top ploče i pritom odabere suvremeniji i neutralniji furnir. Zahvaljujući bezvremenskom dizajnu Bene proizvoda, uz nove top ploče, u prostor su dodani sofisticirani i modularni sustavi ormara, koji imaju i akustički učinkovit karakter. Poslovni prostor i uredi različitih veličina pregrađeni su staklenim vratima i interijerskim staklenim stijenama minimalističkog dizajna od istog proizvođača.

Inovativnost, istraživački duh i usmjerenost na rezultate su glavna načela kojima se Bene vodi u dizajnu i proizvodnji svojih proizvoda, a upravo to im omogućuje da svojim korisnicima pruže dugotrajna i održiva rješenja za njihove interijere, kao što je i slučaj na ovom projektu.” nadovezao se Branimir Valičević iz tvrtke Plan2B, koja je generalni zastupnik za Bene asortiman u Hrvatskoj.

Bene ormarić iz ureda u Praškoj
Bene uredski ormarići, foto: Miro Martinić

Proširenje i rebrending ureda

Ured se postepeno širio u dva navrata. U početku su dijelili prostor na katu sa više drugih tvrtki, no kako su susjedne tvrtke odlazile, a politika nebodera je takva da se prazni uredi najprije ponude postojećem najmoprimcu, širili su se sve dok nisu obuhvatili ukupno 800 kvadrata kompletnog kata poslovne zgrade.

Osim proširenja, tokom godina je dva puta rađen i rebrending tvrtke pa je i to bio povod za preuređenje ureda. Na drugom po redu projektu preuređenja i proširenja ureda, 2016. godine, ponovo su radili arhitekti Vesna Dalbelo i Zlatko Barović, iz obiteljskog arhitektonskog ureda APLAN. Treće i za sada posljednje preuređenje završeno je tijekom 2022. godine, uslijed najnovijeg proširenja ureda i redizajna loga. Ovaj put uz oca Zlatka projekt potpisuje i kći, arhitektica Dora Barović, koja je u trenutku kada su njeni roditelji uređivali prvu varijantu ureda imala svega 12 godina.

foto: Miro Martinić

Ovog puta zadatak je bio uklopiti novi logo, nove boje i nove poruke u prostor, urediti nove kvadrate ureda te osmisliti zajednički prostor kuhinje i blagovaonice.

Najnovijim preuređenjem obuhvaćena kuhinja, blagovaonica te nove akcent boje za suvremeniju dimenziju

-Izazov projekta 2022. bio je pronaći iste materijale u opremanju. Pošto je prostor originalno uređen 2006. godine, tepih koji je postavljen u starom dijelu ureda više se nije proizvodio, BENE više nije proizvodio ta ista staklena vrata, a ni stolove. Budući da klijenti nisu imali namjeru mijenjati prethodni namještaj, tepihe i ostalo, već su se novi kvadrati trebali stopiti sa postojećim uređenjem, namještaj i vrata radili smo po mjeri, po uzoru na postojeće, a tepih smo srećom pronašli na lageru, taman tih dvjestotinjak kvadrata, koliko nam je trebalo- ispričala je Dora

foto: Miro Martinić

-Znaš koliko je vremena prošlo i koliko dugo surađuješ s nekim kada dva puta rebrendiraju, a stvari koje si koristio prvi put se više ne proizvode- našalila se Vesna

-Dodali smo nove akcent boje i poruke u prostor, a jedino što je potpuno novo je prostor kuhinje i blagovaonice, gdje je korišten nešto moderniji namještaj zanimljivih oblika. Na pod smo stavili podnu oblogu koja je sličnog uzroka kao postojeći tepih, ali se ne radi o tepihu već o pletenom vinilu. Pod zapravo samo izgledom podsjeća na tepih, a jako je izdržljiv. Namijenjen je za prostore sa velikom frekvencijom ljudi te se jako jednostavno održava.

foto: Miro Martinić

Završni dojam zaokružen je dodavanjem zanimljive rasvjete u formi visilica i reflektora, postojećoj rasvjeti koja je originalno ugrađena u cijeli prostor poslovne zgrade, nastavila je Dora.

Kad se uzme u obzir da su dijelovi ureda iz 2006. godine i danas tamo te da se prostor zapravo nadograđivao u istom stilu uz sitne zahvate za osvježenje, moramo priznati da izvrsno izgleda. Nitko ne bi rekao da je ovo što vidite danas rađeno u tri navrata i da je staro koliko zapravo je. Naravno, uz kvalitetu namještaja, veliku ulogu ima i održavanje, popravljanje i čišćenje namještaja kako bi mu se produžio vijek trajanja i kako bi što dulje izgledao novo.

No, to je i cilj naših interijera, da budu funkcionalni te da imaju sklad i ljepotu koja ne prestaje ni nakon prolaska toliko vremena, ispričale su arhitektice Dora i Vesna.

Ured iz kojeg se ništa nije bacalo

Ured smo i sami posjetili te ostali impresionirani zatečenim. U ovom uredu vrijeme kao da je stalo, a tragove vremena 17 i više godina korištenja pojedinih komada namještaja i opreme nismo pronašli.

Razgovarali smo i sa voditeljicom ureda, koja je dio tima i ureda od samog početka i ispratila je sva dosadašnja preuređenja.

Kako ste se odlučili za ovakav način uređenja i odakle ideja za održivost?

-Htjeli smo da uređenje bude takvo da traje; nismo željeli nešto jako moderno. Ured se širio u više navrata i kada smo preuređivali ideja nije bila čupati sve van i bacati, već održivost prije svega, stoga smo sve uredili u istom stilu, onom iz 2003. i 2006. Međutim, kako je već tada jako kvalitetno i bezvremenski uređen, tako je ured odolio zubu vremena, a dočekali smo i povrat nekih trendova.

foto: Miro Martinić

Gledali smo i na to da dobijemo kvalitetno uređen prostor, da svatko ima svoju sobu za rad, da imamo svrhovit zajednički prostor u kojem se možemo družiti u pauzama. Također, pazili smo kako uštedjeti, ne samo u smislu troškova, već i u smislu ekologije i smanjenja otpada. Stoga se ništa nije bacalo, već nadograđivalo po potrebi, što sigurno ne bi bilo moguće da se nije radilo o vrhunskoj kvaliteti namještaja i materijala korištenih u uređenju, ispričala je Dubravka.

Bene ormarić iz Praške, star 20 godina

Dio namještaja smo dopremili još iz starog ureda u centru grada, otvorenog 2003., a dio smo čak dobili iz matičnog ureda iz Austrije; poslali su nam svoj višak.

Svi me zezaju da sam štedljiva, našalila se voditeljica, kojoj to naravno ne smeta.

Kada smo 2006. godine uređivali novi ured u trenutnoj modernoj zgradi, pojedine dijelove namještaja smo redizajnirali, primjerice radne stolove. Kako se radi o iznimno kvalitetnim Bene stolovima, u dogovoru sa tvornicom, naručili smo direktno od njih nove modernije radne ploče (prijašnje su bile u boji trešnjinog drveta) i na samoj lokaciji izvršili instalaciju.

Starim radnim pločama uspjeli smo osigurati daljnju upotrebu, naime nalaze se kao radne plohe u jednoj proizvodnoj radionici u Velikoj Gorici. Namještaj koji se nadokupljivao je iz iste, neutralne i vrlo lijepe Bene linije, tako da sve skupa i danas izgleda odlično i mi uživamo raditi u ovakvom uredu.

Manji i prozračni uredski prostori za koncentraciju i samostalan rad te prostrane zajedničke prostorije za druženja

Kako ste organizirali rad i urede?

-Imali smo ideju da napravimo više manjih ureda odvojenih staklenim vratima i staklenom stijenom, u kojima zaposlenici imaju svoj mir i mogu se koncentrirati na svoj posao, ali zahvaljujući staklu prostor je i dalje prozračan i otvoren sa dovoljno svjetlosti. Mi smo još prije pandemije omogućili rad od kuće, ali kolege to ne koriste previše; sasvim im je dobro doći u ured i raditi zajedno sa ostalima.

foto: Dora Barović

Što kažete na urede otvorenog koncepta kojima se danas teži?

-Za naš tim i vrstu posla to je neučinkovito, htjeli smo svakome pružiti mogućnost da može samostalno i u miru raditi. Naravno, postoje i veći uredi za zaposlenike koji rade u istom timu, a imamo i zajedničke prostorije, gdje se možemo međusobno družiti.

Postoje li neke specifične prostorije u vašem uredu?

Kako se trendovi razvijaju, dodali smo posebno opremljenu i zvučno izoliranu sobu, sa kamerama, ekranima i mikrofonima, koja se koristi za online ročišta, edukacije ili kada kolege imaju konferencijske pozive koji nisu za svačije uši.

foto: Dora Barović

Posebno nam je bitna bila zvučna izolacija te smo ugradili posebno za nas dizajnirane i izrađene panele, vrata i po mjeri šivane zavjese ispunjene vatelinom, materijalom koji zadržava zvukove.

foto: Miro Martinić

Velik dio ureda posvećen je zajedničkim prostorijama za odmor sa foteljama i kaučem, gdje kolege mogu čitati ili imati manji neformalni sastanak. U zajedničkoj blagovaonici i kuhinji skupa ručamo ili obilježavamo rođendane i obljetnice. Često se te proslave znaju odužiti i nakon posla, a nađe se tu i zvučnik i disko kugla.

 

 

 

#Oznake

 

Materijali (tekstovi, fotografije, grafike i ostalo) na web stranicama egradnja.hr zaštićeno su intelektualno vlasništvo tvrtke T&S d.o.o. Zadar ili drugih pravnih osoba te su zaštićeni Zakonom o autorskim pravima. Ako želite naše materijale koristiti za edukacijske svrhe, slobodno nam se javite i rado ćemo vam izaći u susret.

 

Kvaliteta i bezvremenski dizajn uredskih prostora s naglaskom na održivost, bez bacanja namještaja

×
Podržite Naš Sadržaj
Jedinstvenim autorskim sadržajem približavamo vam priče o uspješnim projektima gradnje i uređenja objekata. Iza svake naše objave stoji dug proces prikupljanja informacija i uređivanja sadržaja, kojim vam želimo pružiti što više kvalitetnih objava uz ugodno iskustvo čitanja i profesionalne fotografije.
 
Ako vam se sviđa naš sadržaj i želite nas podržati kako bismo kreirali još više kvalitetnih priča za vaš užitak čitanja, podržite nas jednokratnom uplatom u željenom iznosu.
Podaci za popunjavanje virmana su sljedeći:
Broj računa: HR2524020061100040300
Poziv na broj: 00-100
 
Ako nas u ovom trenutku niste u mogućnosti podržati uplatom, podijelite link objave na vašim društvenim mrežama i nastavite čitati i pratiti stranice portala egradnja.hr
© 2024 T&S d.o.o.